سوئد روسیه را به فریبکاری در موضوع قرآن سوزی متهم کرد
کد خبر: 4160567
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

سوئد روسیه را به فریبکاری در موضوع قرآن سوزی متهم کرد

مقامات سوئدی، روسیه را متهم کردند که با استفاده از رسانه‌های دولتی، اطلاعات نادرست و گمراه کننده‌ای درباره حوادث قرآن‌سوزی در سوئد منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین، مقامات سوئدی، روسیه را متهم کرده‌اند که تلاش می‌کند از طریق کمپین‌های اطلاعات نادرست به زبان عربی  بر دیدگاه مردم جهان درباره قرآن‌سوزی تأثیر بگذارد. آنها می‌گویند این بخشی از تلاش برای ایجاد اختلال در روند عضویت سوئد در ناتو است که هنوز منتظر تایید ترکیه و مجارستان است.

 
اداره دفاع روانی سوئد که بخشی از وزارت دفاع این کشور است اعلام کرد که رسانه‌های دولتی RT و اسپوتنیک روسیه مجموعه‌ای از مقالات را به زبان عربی منتشر کرده‌ و به دروغ ادعا می‌کنند که دولت سوئد از سوزاندن قرآن حمایت می‌کند. از پایان ماه ژوئن، حدود یک میلیون پست مشابه به زبان عربی و سایر زبان‌ها ثبت شده است.
 
دو پناهجوی عراقی به نام‌های سلوان مومیکا و سلوان نجم چندین بار قرآن را در استکهلم پایتخت سوئد سوزاندند. این امر موجب خشم و تشدید بیشتر بحران دیپلماتیک بین سوئد و کشورهای مسلمان در سراسر جهان شد. دولت سوئد برای جلوگیری از تکرار موارد هتک حرمت قرآن تحت فشار جهانی قرار دارد، اما تاکنون تغییری در قوانین آزادی بیان این کشور انجام نداده است.
 
میکائیل اوستلوند، سخنگوی اداره دفاع روانی سوئد گفت از زمانی که مومیکا و نجم در روز عید قربان در ماه ژوئن، قرآنی را در خارج از مسجد استکهلم سوزاندند، اطلاعات نادرست آنلاین به طور تصاعدی افزایش یافته است. او مدعی شد که برخی دولت‌ها و افراط گرایان در انتشار روایات نادرست نقش داشتند.
 
او گفت: آنها روایاتی را تکرار می‌کنند مبنی بر اینکه سوئد از سوزاندن قرآن حمایت می‌کند و اینکه سوئد کشوری اسلام‌هراس و دشمن اسلام است. ما خیلی تعجب نمی‌کنیم زیرا روسیه از روایت‌هایی استفاده می کند که سوئد را بد جلوه دهد و پیوستن به ناتو را سخت تر کند.
 
وی افزود: آر تی و اسپوتنیک از ژوئن و جولای چندین مطلب با این مضامین به زبان عربی منتشر کردند. بنابراین بدیهی است که آنها می‌خواهند خود را در میان مردم عرب زبان مطرح کنند. او گفت که از آنجایی که آنها رسانه‌های دولتی هستند، این نشان می‌دهد که این استراتژی از بالا است و همه چیز توسط کرملین تایید شده است. او گفت که از آنجایی که الگوی اطلاعات نادرست در طول زمان شکل می‌گیرد، با تکرار این ادعاها باورپذیر می‌شوند.
انتهای پیام
captcha