جهاددانشگاهی خراسا‌ن‌رضوی باید کانون احصای مشکلات استان باشد + فیلم
کد خبر: 4160496
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت باایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی خراسا‌ن‌رضوی باید کانون احصای مشکلات استان باشد + فیلم

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی یکی از واحدهای نمونه و ممتاز این نهاد است، گفت: جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی باید کانونی باشد که مشکلات استان را احصا و میان واحدهای جهاددانشگاهی‌ در نقاط دیگر کشور توزیع کند.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهیحسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌رضوی درباره فعالیت‌های این نهاد در خراسان‌رضوی و انتظارات ویژه‌ای که از آن می‌رود، اظهار کرد: جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی یکی از واحدهای نمونه و ممتاز این نهاد در جوار مرقد مطهر امام رضا(ع) است و یقیناً جهادگران بسیار خوب و منسجم کار می‌کنند و کارهای زمین‌مانده و مورد نیاز کشور را انجام می‌دهند که ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی این روند ادامه یابد.

وی با اشاره به وجود چندین دانشگاه بسیار خوب کشور در خراسان‌رضوی، بیان کرد: برای انجام فعالیت‌ها نباید محدود به چند نفر از اعضای هیئت علمی خودمان باشیم، بلکه ارتباط با دانشگاه‌ها و استفاده از پتاسیل خوب آنها یکی از برنامه‎‌های اصلی است و از سوی دیگر احصای مشکلات استان اعم از صنعتی، خدماتی و کشاورزی وظیفه جهاددانشگاهی است.

مسلمی نائینی با اشاره به حضور خود طی سال‌های 1363 تا 1369در جهاددانشگاهی، تصریح کرد: در آن سال‌ها جهاددانشگاهی محل حضور اساتید بود و آنان برای انجام کارهای تحقیقاتی به این مکان رفت‌وآمد می‌کردند و ما نیز بیشتر فعالیت‌مان در دانشگاه‌ها بود، بنابراین برای حل مشکلات باید حصاری را که به دور خودمان کشیده‌ایم، بشکنیم، زیرا با این تعداد اعضای هیئت علمی از عهده حل مشکلات برنخواهیم آمد.

وی با بیان اینکه مشکلات یک استان تنها به حوزه مواد و پزشکی منحصر نیست، تأکید کرد: جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی باید کانونی باشد که مشکلات استان را احصا و میان واحدهای جهاددانشگاهی‌ در نقاط دیگر کشور توزیع کند، برای نمونه اگر در موضوع آب، تخصص در استان وجود ندارد، می‌توان از متخصصان استان اصفهان استفاده شود، همچنین در حوزه برق می‌تواند از تخصص دانشگاه علم و صنعت و در مخابرات از دستاوردهای دانشگاه خواجه نصیر بهره برد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به قول کمک و حمایت از سوی مقام معظم رهبری و دولت در احصای مشکلات، ادامه داد: برای حل مشکلات باید با هم متحد باشیم و برای این موضوع لازم است ارتباط میان جهاددانشگاهی در سراسر کشور با دانشگاه‌ها حفظ و تقویت شود، برای نمونه اگر مشکلی در تهران یا دیگر شهرها در حوزه کشاورزی و داروگیاهی وجود دارد، از جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی که در آن حوزه، تخصص دارد برای کمک دعوت شود.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی

تأمین 25 درصدی بودجه از سوی دولت

وی ضمن تشکر ویژه از تمامی جهادگران که با وجود مشکلات متعدد، جهادگونه کار می‌کنند، بیان کرد: در تشکل‌هایی این‌چنین که عمومی غیردولتی هستند، تنها 25 درصد بودجه از سوی دولت تأمین می‌شود و بقیه بودجه را خودشان باید تأمین کنند، بنابراین مانند سازمان‌های دولتی نیست که از بالا به پایین حقوق را دریافت کنند، اما در جهاددانشگاهی این وضعیت بالعکس است و اگر جهادگران کار نکنند، کسی نمی‌تواند به مدیران حقوق دهد.

مسلمی نائینی با اشاره به فرهنگ حاکم بر سال‌های نخست جهاددانشگاهی، اظهار کرد: در آن دوران هیچ‌کس خود را رئیس یا کارمند نمی‌دانست، بلکه مسئول و عضو داشتیم، همه با هم کار می‌کردند، مسئول کسی بود که مسئولیت بیشتر و بهره مالی کمتری داشت و به راحتی با اعضا در اتباط بود، بنابراین به نظر می‌رسد آنچه اکنون نیاز است برقراری ارتباطات بیشتر است.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته به این نهاد کافی نیست، گفت: انشاءالله روزی برسد که به این بودجه حداقلی دولت نیاز نداشته باشیم و حتی خودمان به دولت کمک کنیم و با توانایی‌هایی که جهادگران دارند، انتظار می‌رود بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند.   

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی  در تحریریه ایکنا

انتهای پیام
captcha