ضرورت نقش‌آفرینی رهبران ادیان در مقابله با اهانت به مقدسات
کد خبر: 4160491
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
رایزن فرهنگی ایران در بیروت تأکید کرد؛

ضرورت نقش‌آفرینی رهبران ادیان در مقابله با اهانت به مقدسات

رایزن فرهنگی ایران در بیروت در دیدار با رهبر مسیحیان سریان ارتودوکس لبنان بر نقش مهم علما و رهبران ادیان در مقابله با اهانت به مقدسات و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی ایران در لبنان ضمن بازدید از کلیسای طایفه مسیحیان سریان ارتودوکس در لبنان با مطران (کشیش) جرج صلیبا، رهبر مسیحیان سریان ارتودوکس لبنان دیدار و در خصوص راهکارهای مقابله با اهانت به قرآن کریم و دیگر مقدسات ادیان گفت‌وگو کرد.
باقرزاده در سخنانی، با محکومیت هتک حرمت به قرآن گفت: وظیفه علمای الهی اعم از مسیحی و مسلمان است که با توطئه‌های شیاطین مقابله کنند و در مقابل اهانت به قرآن و مقدسات، صریح و شجاعانه موضع‌گیری کنند.
اسقف اعظم جرج صلیبا در این دیدار که در مقر اسقف نشینی ارتدکس سریانی کوه لبنان و طرابلس در بیروت انجام شد، این مطالب را تأیید کرد و مورد توافق طرفین دانست.
در این دیدار آخرین تحولات مربوط به به مسائل اسلامی- مسیحی و چالش‌های موجود، مورد بررسی قرار گرفت. تأیید و تأکید بر موضع مشترک در مقابله با انواع نزاع‌ها به ویژه نزاع‌های مربوط به تجاوز به مقدسات که آخرین آن، نقض آشکار به قرآن کریم بود مورد نظر دو طرف بود.

انتهای پیام
captcha