لزوم اتحاد مردمی جهان علیه نظام الیگارشی و دین‌ستیز غربی
کد خبر: 4160460
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
کارشناس آمریکایی در گفت‌وگو با ایکنا تأکید کرد:

لزوم اتحاد مردمی جهان علیه نظام الیگارشی و دین‌ستیز غربی

کوین برت، معتقد است: نظام الیگارشی طرفدار حکومت ثروتمندان در غرب، حامی قرآن‌سوزی و از بین بردن اخلاقیات در جوامع است و قصد دارد با پول و تبلیغات، بر ذهن و روح جوامع تسلط پیدا کند.

کوین برت (Kevin Barrett)، استاد مطالعات عربی و اسلامی، یکی از شناخته‌شده‌ترین منتقدان آمریکایی جنگ علیه تروریسم است. برت بارها در شبکه‌های تلویزیونی  فاکس، سی‌ان‌ان، پی‌بی‌اس و سایر رسانه‌ها حضور داشته و در نشریات نیویورک تایمز، کریسچن ساینس مانیتور، شیکاگو تریبیون و سایر نشریات برجسته مطلب نوشته است.  او همچنین در کالج‌ها و دانشگاه‌های سانفرانسیسکو، پاریس و ویسکانسین تدریس کرده است. 

این کارشناس آمریکایی مطالعات اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا گفت که معتقد است: هتک حرمت‌های اخیر به قرآن در اروپا به بهانه آزادی بیان توسط الیگارش‌های غربی (نهادهای دارای قدرت) و بنیادهای وابسته به آنها تشویق می‌شود.
 
وی لیبرالیسم امروزی در غرب را پدیده‌ای شیطانی و تمامیت‌خواه می‌داند و  در تشریح دلایل حوادث اخیر قرآن‌سوزی در دو کشور اسکاندیناوی سوئد و دانمارک معتقد است حکومت‌های الیگارشی در تلاش هستند تا یک حکومت متشکل از ثروتمندان (plutocracy) بسازند که در آن پول می‌تواند بدون هیچ مانع یا محدودیتی از جانب دین، خانواده و جامعه هر چیزی را بخرد.
 

قرآن، پیام غایی خداوند برای بشر است

برت در پاسخ به این سؤال که پشت پرده هتک حرمت مکرر به ساحت قرآن در ماه‌های اخیر در سوئد و دانمارک چیست گفت: این اعمال توهین‌آمیز را می‌توان در سطوح مختلف تحلیل کرد. در ابتدایی‌ترین سطح و از نظر معنوی، این حملات از سوی افراد الهام گرفته از شیطان علیه خداوند است. البته چنین حملاتی بیهوده است. انسان به هیچ وجه نمی‌تواند کاری انجام دهد که به خدا آسیب برساند. بنابراین، فرد گمراهی که آتشی را برای سوزاندن کتابی که حاوی آخرین و بهترین پیام خدا برای بشریت است روشن می‌کند، پیام خدا را نمی‌سوزاند؛ او فقط برای خودش آتش جهنم را برمی‌افروزد.
 
وی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه مسد می‌فرماید: «تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‌كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵).»
 

آزادی غربی، توهمی با ظاهر جذاب است

 
این استاد دانشگاه درباره اینکه چرا کشورهای غربی در پوشش «آزادی بیان»، اجازه هتک حرمت به کتب مقدس مانند قرآن را می‌دهند گفت: متأسفانه، این حقیقت که رهبران غربی اجازه سوزاندن قرآن را می‌دهند، دست کم گرفته شده است. در واقع، آنها به طور ضمنی آن را تشویق می‌کنند. برای درک چرایی این امر، باید از تحلیل معنوی به تحلیل سیاسی _ اجتماعی بپردازیم.
 
وی ادامه داد: غرب توسط یک الیگارشی طرفدار ثروتمندان اداره می‌شود. در این نظام، هر چه پول بیشتری داشته باشید، از قدرت بیشتری بهره می‌برید. در طول 50 سال گذشته، نابرابری اقتصادی شدت گرفته و به ابعاد وحشتناکی رسیده است. تعداد انگشت‌شماری از خانواده‌ها و افراد فوق ثروتمند همه رسانه‌ها و سیاستمداران را خریده‌اند و اکنون همه تصمیمات سیاسی را می‌گیرند. روکش نازک دموکراسی توهمی است که به دقت حفظ شده است.
 
برت افزود: ایدئولوژی رسمی الیگارشی غربی، لیبرالیسم است؛ به این معنی که آزادی فردی در ظاهر بالاترین ارزش است. اما یک سؤال باقی می‌ماند: آزادی برای چه کسی و برای انجام چه کاری؟ زمانی که لیبرالیسم 250 سال پیش در حال قدرت گرفتن بود، لیبرال‌ها از آزادی بورژوازی برای غصب قدرت از نهادهای دینی و اشراف دفاع کردند. به عنوان محصول جانبی آن قدرت، آزادی عقیده و بیان فردی تا حدی مورد حمایت قرار گرفت. اما امروز لیبرالیسم دچار انحطاط شده است؛ وانمود می‌کند که از آزادی افراد برای تحقق عجیب‌ترین تخیلات جنسی و جنسیتی، سوزاندن کتاب‌های مقدس و غیره دفاع می‌کند. با این حال، هرکسی که با این سیستم شیطانی مخالفت کند، بی‌رحمانه وادار به سکوت می‌شود. 
 
وی ادامه داد: لیبرالیسم منحط امروزی شیطانی و تمامیت‌خواه شده است. اما حملات بی‌امان مورد حمایت الیگارشی به مذهب، جامعه و خانواده چه هدفی را دنبال می‌کند؟ در واقع ساده و بدیهی است: الیگارشی‌ها در تلاشند تا یک پلوتوکراسی خالص بسازند، که در آن پول می‌تواند هر چیزی را بدون هیچ گونه مانع یا محدودیتی از جانب مذهب، خانواده و جامعه بخرد.
 
برت افزود: بنابراین الیگارشی‌هایی که بر غرب حکومت می‌کنند به همان دلیلی که انواع انحراف جنسی را ترویج می‌کنند، قرآن‌سوزی را تشویق می‌کنند. اینها حمله به مذهب و ارزش‌های خانوادگی مبتنی بر دین است. اگر دینداران نتوانند از دین خود در برابر هتک حرمت دفاع و خانواده‌ها نتوانند از فرزندان خود در برابر پدوفیل‌های ثروتمند و جنون جنسیتی حفاظت کنند، دین و خانواده قدرتی را که تا کنون حفظ کرده‌اند از دست خواهند داد و افراد ثروتمند آزاد خواهند بود که  هر چیزی که می‌خواهند، از جمله فرزندان، ذهن و روح ما را بخرند. این دنیایی است که آنها می‌خواهند. به همین دلیل است که الیگارشی‌ها برای سوزاندن قرآن و همچنین جنگ روانی پنهان علیه اسلام که توسط سازمان‌های غیردولتی در هماهنگی با سازمان‌های اطلاعاتی آنها انجام می‌شود، هزینه می‌کنند.
 

پنج علت اصلی ترس غرب از گسترش اسلام

 
این کارشناس آمریکایی درباره اینکه به باور برخی ناظران، این توهین‌ها ناشی از رشد و پویایی جنبش‌های اسلامی در سراسر جهان و دستاوردهای اقتصادی، علمی و فرهنگی جهان اسلام است و به نظر می‌رسد غرب از اسلام می‌ترسد گفت: الیگارش‌های غربی به چند دلیل از اسلام می‌ترسند. اولاً این دین، هم از نظر پیامی که منتقل می‌کند و هم از نظر تعداد افرادی که به آن عمل می‌کنند بهترین دین حفظ شده موجود است. نمونه بارز آن روزه رمضان است، مراسمی سخت که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان آن را انجام می‌دهند. پیروان هیچ دین دیگری این همه راحتی و آسایش را فدای دستورات دینی خود نمی‌کنند.
 
دوم، جهان‌بینی اسلام منسجم، عقلانی و به مراتب رضایت‌بخش‌تر از نیهیلیسم مبتنی بر ماتریالیسم است که در نهایت زیربنای لیبرالیسم الیگارش‌های بانکدار غربی است. اسلام با فطرت انسان مطابقت دارد؛ دارای سنت فکری و فرهنگی غنی است. به طور خلاصه، راه اسلام به سوی خدا بالقوه بسیار جذاب است، به ویژه در جهانی که ایمان خود را از دست داده است و اسلام به رقیب قدرتمندی برای دین دروغین الیگارشی تبدیل شده است.
 
ثالثاً، قرآن جنگ همه جانبه را علیه ربا اعلام می‌کند و الیگارشی غربی تقریباً به طور کامل بر افراطی‌ترین شکل رباخواری استوار است که تا به حال جهان شاهد آن بوده است. چهارم، سرزمین‌های با اکثریت مسلمان از نظر منابع غنی هستند، به‌ویژه منابع انرژی که می‌توان از آن برای ایجاد یک سیستم اقتصادی کمتر ربوی یا غیر ربوی استفاده کرد که قدرت الیگارشی‌های غربی را به خطر می‌اندازد. پنجم، سرزمین‌های با اکثریت مسلمان موقعیت ژئواستراتژیک مهمی بین شمال و جنوب و بین شرق و غرب دارند. اسلام که بر این سرزمین‌ها حاکم است، تهدیدی برای قدرت الیگارش‌های بانکدار است، بنابراین آنها به دنبال حذف آن هستند.
 

لزوم اتحاد مردم جهان علیه نظام الیگارشی غربی

 
کوین برت درباره پیامدهای حقوقی هتک حرمت قرآن و واکنش مناسب جامعه جهانی و بهترین راهبردها و شیوه‌ها برای پیشگیری و مقابله با این گونه اعمال گفت: متأسفانه، جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری آن تحت سلطه الیگارشی غربی هستند و همانطور که توضیح دادم دشمن اسلام و مردم عادی و خانواده‌ها، جوامع و دین آنها است. بنابراین ما نباید از سازمان‌های حقوق بشر و جامعه بین‌المللی به شکل فعلی انتظار کمک زیادی داشته باشیم. در حالی که باید با افشای توخالی بودن و ریاکاری رویکرد غرب در قبال حقوق بشر، قویاً از خود و دین خود در مجامع بین‌المللی دفاع کنیم، اما باید در نظر داشته باشیم که دشمن واقعی ما الیگارشی حامی ثروتمندان است، نه عوامل سطح پایین که شستشوی مغزی داده شده‌ یا حتی سازمان‌های راست افراطی که با آنها متحد شده‌اند. در عوض، ما باید به مردم عادی در همه جا توضیح دهیم که مسلمانان و غیرمسلمانان عادی دشمن مشترکی دارند و باید با هم برای ایجاد یک جامعه بین‌المللی جدید که نه توسط الیگارش‌های رباخوار، بلکه توسط نمایندگان بهترین سنت‌ها و فرهنگ‌های مردمی اداره می‌شود، تلاش کنند. 
 
ترجمه: محسن حدادی
انتهای پیام
captcha