جدی: مشوق‌هایی برای جهاددانشگاهی در مسیر تأمین نیازهای داخلی اعمال شود
کد خبر: 4160450
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/ ۲۴

جدی: مشوق‌هایی برای جهاددانشگاهی در مسیر تأمین نیازهای داخلی اعمال شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح این پرسش که چرا وقتی ظرفیت داخلی وجود دارد از محصولات خارجی استفاده کنیم؟ گفت: توانایی تأمین بخشی از نیازهای داخلی در جهاددانشگاهی وجود دارد و به نظر من باید مشوق‌هایی را برای این نهاد در نظر گرفت.

علی جدی

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه جهاددانشگاهی بخشی از خلأهای موجود در صنعت کشاورزی، تبدیلی و تولیدی را مرتفع کرده است، گفت: اقداماتی که این نهاد انقلابی انجام داده کمتر نهادی توان انجام آن را دارد؛ به عبارت بهتر جهاددانشگاهی ابتدا نیازها را شناسایی کرده و برای رفع آنها تلاش می‌کند.

وی افزود: به باور من رشدی که جهاددانشگاهی در این چهار دهه داشته، در کمتر نهادی مشاهده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای جهاددانشگاهی مربوط به بخش کشاورزی و پالایشگاهی کشور است. به عنوان مثال در بخش کشاورزی و دام‌پروری داروهای دامی که از سوی جهاددانشگاهی تولید شده‌اند، افزایش بهره‌وری در بخش دامی و کشاورزی را به دنبال داشته و از سوی دیگر اصلاح نژادهای گیاهان کشاورزی و دامی سبب شده بازدهی این بخش به مراتب بیش از قبل شود.

جدی ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه مکمل‌های دامی و چندقلوزایی کارهای واقعاً خوبی را انجام داده و همه این اقدامات بهره‌وری را در بخش دامی افزایش می‌دهد.

وی ضمن اینکه از جهاددانشگاهی تقاضا کرد در حوزه بهینه‌سازی مصرف آب بخش کشاورزی و خانگی و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی ورود جدی داشته باشد، گفت: واقعاً آب کالای گران‌بهایی است و با محدودیت‌هایی روبه‌روست و هنر جهاددانشگاهی این است با درنظر گرفتن این محدودیت‌ها به بازدهی بخش دامی و کشاورزی کمک کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: بهتر است مدیران مدنظر داشته باشند که تقدیر و استفاده از دستاوردهای نهادهایی مانند جهاددانشگاهی امری مهم و ضروری است، زیرا ما را از وابستگی خارجی می‌رهاند. وقتی ظرفیت داخلی وجود دارد چرا از محصولات خارجی استفاده کنیم؟ به طور کلی توانایی تأمین بخشی از نیازهای داخلی در جهاددانشگاهی وجود دارد و به نظر من باید مشوق‌هایی را برای این نهاد انقلابی در نظر گرفت.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha