تاکید بر احیای ظرفیت‌های علمی و قرآنی جهاددانشگاهی در بستر دانشگاه
کد خبر: 4160375
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

تاکید بر احیای ظرفیت‌های علمی و قرآنی جهاددانشگاهی در بستر دانشگاه

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه امیدواریم در سایه تعاملات مشترک و انعقاد تفاهم نامه‌ تعاملات بین دو نهاد دانشگاه و جهاددانشگاهی علمی احیا و بروزرسانی شود، گفت: جهاددانشگاهی با ظرفیت خبرگزاری بین المللی قرآن و مراکز قرآنی سهم بسزایی در آموزش قرآنی دارد که امیدواریم بتوانیم در این عرصه تعاملات خوبی داشته باشیم.

احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجنداحمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجند در بازدید از خبرگزاری ایکنا در آستانه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و روز خبرنگار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جوبی در خصوص پتانسیل‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت جهاددانشگاهی بر مبنای توسعه نشاط اجتماعی است و بر این اساس با اهداف دانشگاهی مطابقت دارد؛ بنابراین دانشگاه بیرجند آمادگی کامل برای تعامل در عرصه فرهنگی و پژوهشی و سایر حوزه‌ها را دارد.
 
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد پویا برای شتاب بخشیدن به روند عینی دانش و پژوهش و کشف و اختراع و موتور محرکه توسعه پایدار و فراگیر است که به منظور بهره گیری از پیشینه ظرفیت‌های دانشگاه و دانش پژوهان در راستای تحقق اهداف متعالی فرد و اجتماع بنیاد نهاده شد.
 
رئیس دانشگاه بیرجند افزود: مجموعه جهاددانشگاهی بستری برای کارآفرینی، فرصت سازی، شبکه سازی در سطح ملی و فراملی به شمار می‌رود. شناخت امکان‌های آینده و به ویژه انقلاب صنعتی چهارم(هوش مصنوعی) و حضور موثر در تمام عرصه‌های فناوری برای بهبود شاخص‌های توسعه شامل رشد اقتصادی، بهبود ضریب جینی، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه، جنگل زایی، بیابان زدایی، آمایش سرزمینی، اصلاح و تعدیل خطاهای سازمانی و نهادی در عرصه اقتصاد و بهره گیری از واپسین یافته‌های علمی به عنوان ماموریت‌های جهاددانشگاهی قابل تعریف و توصیه است.
 
لامعی با بیان اینکه امیدواریم در سایه تعاملات مشترک و انعقاد تفاهم نامه‌ تعاملات بین این دو نهاد علمی احیا و بروزرسانی شود، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با ظرفیت خبرگزاری بین المللی قرآن و مراکز قرآنی سهم بسزایی در آموزش قرآنی دارد که امیدواریم بتوانیم در این عرصه تعاملات خوبی داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: جامعه علمی، فرهنگی که جهاددانشگاهی بخشی از مدیریت آن را برعهده دارد، می‌توانند گام‌های بزرگی در راستای حل مشکلات منطقه بردارند، مشروط بر اینکه نگاه و نظر فرهیختگان و شایستگان مدنظر قرار گیرد.
 
رئیس دانشگاه بیرجند با تأکید بر اجرای نگاه‌های پژوهشی، تصریح کرد: جهاددانشگاهی تلاش می‌کند هه علوم و فنون را بومی سازی کرده تا زمینه توسعه و پیشرفت کشور رقم بخورد و شاهد تحول در ساحت‌های فرهنگی استان باشیم.
 
 
انتهای پیام
captcha