هشدار پلیس فتا به زائران اربعین
کد خبر: 4160350
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
دانستنی‌های سایبری/ ۳۳

هشدار پلیس فتا به زائران اربعین

پلیس فتا به زائران اربعین حسینی هشدار داد و توصیه کرد:‌ زائران از اپلیکیشن‌های معتبر تلفن همراه برای انجام امور سفر و خروج از کشور استفاده کنند.

هشدار پلیس فتا به زائران اربعینبه گزارش ایکنا؛ یکی از شگرد‌های کلاهبرداران سایبری طراحی اپلیکیشن‌های جعلی برای سرقت داده‌های تلفن همراه یا کلاهبرداری با عناوینی منتسب به برنامه‌های ارائه خدمات دولتی و سازمانی و انتشار آن از طریق ارسال پیامک‌های حاوی لینک به شهروندان است.

با توجه به اینکه زائران برای سفر اربعین حسینی اقدام می‌کنند؛ از این رو برای این سفر نیازمند انجام یکسری امور از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه هستند و در صورت عدم دقت، ممکن است در دام مجرمان سایبری گرفتار شوند. از این رو پلیس فتا هشدار داده و توصیه‌هایی را به شهروندان کرده است. توصیه‌ها از این قرار است.

اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و نصب کنید  در این راستا استفاده اپلیکیشن پلیس من می‌تواند مؤثر و مفید باشد.

امور مربوط به گرفتن خلافی خودرو، استعلام ممنوع‌الخروجی، ارائه درخواست تمدید گذرنامه و یا حتی مشاهده نمرات منفی گواهینامه، راهور و پلیس آگاهی از طریق پلیس من قابل دسترسی و انجام است، در صورت تمایل به نصب این اپلیکیشن، آن را حتماً از سایت epolice.ir دریافت کنید.

سیستم عامل گوشی خود را بایستی به‌روزرسانی کنید و حتماً یک آنتی‌ویروس مناسب نیز بر روی گوشی خود نصب کنید.

شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام
captcha