جهاد دانشگاهی، بازوی علمی قدرتمند کشور است
کد خبر: 4160333
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/2

جهاد دانشگاهی، بازوی علمی قدرتمند کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی، جهاد دانشگاهی را بازوی علمی قدرتمند کشور دانست که می‌تواند تاثیر بسیاری در ثروت آفرینی داشته باشد.

عبدالصمد صفر نژادمعاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌شمالیعبدالصمد صفرنژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، نهادی انقلابی است که می‌تواند با افزایش سطح تعاملات و هم‌اندیشی با مجامع علمی و دانشگاهی، فعالیت‌های پژوهشی و فناوری را گسترش دهد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با الگوسازی مناسب و اعتماد به جوانان نخبه و توانمند، توانسته است در پیشرفت دانش‌بنیان کشور نقش تأثیرگذاری داشته باشد. این نهاد با قاطعیت باید به الگوسازی‌های موفق خود ادامه داده تا فرهنگ خودباوری و پیشرفت دانش‌بنیان به مسئله اول برای مردم و مدیران تبدیل شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در زمینه‌های مختلف حوزه فعالیت خود، برای استان تولید ثروت کند و توانمندی‌های لازم جهت ثروت آفرینی برای استان را نیز دارد، بیان کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی خوش‌ذوق، خوش‌فکر و تلاشگر، امروزه در زمینه علم و تحقیق در کشور سرآمد و الگو محسوب می‌شود.

معاون استاندار افزود: مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی، می‌تواند زمینه ورود جهاد دانشگاهی به بسیاری از عرصه‌ها و حل مشکلات را فراهم کند. تجاری سازی ایده‌ها، فعالیت‌های علمی و پژوهشی، تولید سلول‌های بنیادین و... از افتخارات جهاد دانشگاهی است و باید موانع و بروکراسی‌ها از مسیر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی موفقیت داشته است و یکی از مطالبات ما، مشارکت جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش و ارائه راهکار برای کاهش آسیب‌هاست.

صفرنژاد افزود: مسیر جهاد دانشگاهی رو به توسعه و پیشرفت است و تاکنون نیز خدمات ارزنده‌ای را در سطوح مختلفی ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار بالنده جهاد دانشگاهی، ارتباط با نسل جوان است. در این ارتباط باید بهترین شیوه‌‎ها در مسیر آموزش و بهره‌وری از استعدادها و توانایی جوانان به کار گرفته شود. اگرچه در این باره موفقیت‌های خوبی وجود داشته‌ است.

انتهای پیام
captcha