حجت‌الاسلام آقاتهرانی: عملکرد قرآنی جهاددانشگاهی الگویی مؤثر برای سایرین است + صوت
کد خبر: 4160181
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/22

حجت‌الاسلام آقاتهرانی: عملکرد قرآنی جهاددانشگاهی الگویی مؤثر برای سایرین است + صوت

رئیبس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از منظر ورود جهادی به مسائل یک الگوی ارزشمند برای سایر دستگاه‌هاست، گفت: این نهاد انقلابی به ویژه در حوزه فعالیت‌های قرآنی خیلی به جا و خوب عمل کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا در آستانه سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی درباره عملکرد این نهاد انقلابی در حوزه فرهنگی گفت: اگر بنابر کار در حوزه فرهنگی باشد بدون روحیه جهادی و ورود جهادگونه به این عرصه ممکن نیست و با کار معمول اداری در این عرصه نمی‌توان به جایی رسید.

وی افزود: در این عرصه باید شبانه‌روزی کار کرد و هر وقت مجاهدانه کار کرد‌ه‌ایم پیروز بوده‌ایم. شیوه اسلام و ورود آن به مسائل مختلف، همین روش جهادی بوده و بنا به همین اهمیت جهاد یکی از فروع دین اسلام است.


بیشتر بخوانید:


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: حال اگر این جهاد همراه با علم باشد و دانشگاهیان و حوزویان مجاهدانه وارد میدان شوند، قضیه بسیار تفاوت پیدا می‌کند. خیلی از علما همان علم امام خمینی(ره) را داشتند اما تفاوت در کار جهادی امام (ره) نسبت به سایرین بود. قرآن هم به طور صریح بیان می‌فرماید: «لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ»؛ قاعدین و مجاهدین یکسان نیستند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه برهمین مبنا کار جهادی ارزش جدی دارد، گفت: از این منظر جهاددانشگاهی الگویی بسیار ارزشمند برای سایر دستگاه‌ها است و در حوزه فعالیت‌های قرآنی که اطلاع دقیقی از آن دارم خیلی به جا و خوب عمل کرده است.

کد

نماینده مردم تهران در مجلس، با تأکید بر ضرورت حمایت از جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی که همواره مورد حمایت رهبر معظم انقلاب نیز بوده، تأکید کرد: در مجلس شورای اسلامی هر جا بحث کار جهادی مطرح است، حمایت می‌کنیم. در سال‌های اخیر در حوزه فعالیت‌های قرآنی جهاد که فعالیت‌های موثری انجام شده، سعی کرده‌ایم تا حد امکان حمایت‌هایی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha