اقدام همه جانبه مسلمانان لازمه مبارزه با هتک حرمت به قرآن است
کد خبر: 4160177
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

اقدام همه جانبه مسلمانان لازمه مبارزه با هتک حرمت به قرآن است

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به نحوه برخورد ملت‌های مسلمان علیه هتک حرمت‌های صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: لازمه مبارزه با دشمنان یک کار همه جانبه است و مسلمانان باید از لحاظ سیاسی، نظامی و فرهنگی خود را تقویت کنند تا دشمنان جرئت جسارت به اعتقاداتشان را نداشته باشند.

مرتضی قائمی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدانمرتضی قائمی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اقدام هتاکانه قرآن‌سوزی که در کشور سوئد انجام شد، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که دین اسلام در جهان در حال انتشار است و تا چند دهه آینده آمار کسانی که به اسلام روی می‌آورند از ادیان دیگر بسیار بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انتشار اسلام در جهان باعث نگرانی دشمنان آن شده است، افزود: کشورهای غربی به این فکر هستند که اگر اسلام در جهان منتشر شود و افراد بیشتری به اسلام روی بیاورند، خیلی از منافع آنها به خطر می‌افتد؛ بنابراین با اسلام‌هراسی به دنبال این هستند که جلوی انتشار اسلام را بگیرند، از این‌رو به بی‌احترامی به قرآن روی آوردند و کتاب آسمانی مسلمانان را به آتش کشیدند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این قرآن‌سوزی‌های مکرر در کشورهای غربی نتیجه عکس می‌دهد و باعث می‌شود مردم دنیا کنجکاو شوند که دین اسلام چگونه دینی است که دشمنانش کتاب آسمانی آنها را به آتش می‌کشند. هر چند عده‌ای نیز غافل و بی‌خبر هستند و ممکن است تحت‌تأثیر قرار بگیرند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که با این کار گرایش افراد به دین اسلام بیشتر می‌شود.

قائمی با اشاره به اینکه این جریان اتفاقی نیست بلکه یک بند آن به صهیونیست‌ها و بند دیگر به استعمارگران غربی وصل است، تصریح کرد: موجودیت صهیونیست‌ها رو به نابودی است، از این‌رو به دنبال راه نجاتی هستند و می‌خواهند بین مذاهب و پیروان ادیان‌های دیگر از جمله مسیحیت و اسلام اختلاف بیندازند، بهره‌برداری سیاسی کنند و دوام خود را در این اختلاف تضمین کنند؛ از طرف دیگر هم آنها می‌خواهند برای غارت مسلمانان در جهان شرایط مهیا باشد. 

وی گفت: دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه میان گروه‌های اهل کتاب و با اسلام‌هراسی این دین را کنار بزنند. صهیونیست‌ها در این جریان نقش فعالی دارند، چراکه در چند سال اخیر در تنگنا قرار گرفتند هم از لحاظ داخلی اختلافات زیادی دارند و هم از لحاظ بین‌المللی کودک‌کشی که راه انداختند در دنیا انعکاس پیدا کرده است و تحت فشار جهانی هستند. از نظر منطقه‌ای نیز تحت فشار هستند و دنبال راه نجاتی هستند تا خود را از این مخمصه نجات دهند، آنها کشور فلسطین را غصب کردند، اما ملت آن با مقاومت خود اسرائیل را در تنگنا قرار داد، ملتی که در گذشته با سنگ مبارزه می‌کردند، امروز با اسلحه از موجودیت خود دفاع می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان ادامه داد: لازم است که مسلمانان، شیعیان و حتی اهل تسنن در این زمینه بیداری لازم را داشته باشند برای اینکه مقابل این حرکات توطئه‌آمیز و بی‌احترامی به قرآن بایستند و با استفاده از تصمیمات سیاسی و اجتماعی مختلف جلوی این‌گونه حرکات را در عالم بگیرند و بتوانند قرآن را بهتر از قبل معرفی کنند.

قائمی با تأکید بر اینکه وظیفه مسلمانان حمایت از قرآن کریم است، تصریح کرد: حمایت از اعتقادات اسلامی و جلوگیری از هرگونه توطئه، مقابله با توطئه‌های غربی‌، بدخواهان و افراطی‌گرایان در عالم از وظایف مسلمانان در هتک به قرآن است که مسلمانان می‌توانند با وحدت خود با برنامه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که پیش می‌گیرند حمایت بیشتر از اعتقاداتشان داشته باشند، مانند کشور عراق که سفیر کشور سوئد را اخراج کرده است و همچنین برخی کشورها که کالاهای سوئدی را تحریم کردند.

وی گفت: تجمعات، تحصنات و راهپیمایی‌های بی‌شماری که در کشورهای مسلمان علیه این اقدام شرم‌آور صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که مسلمانان در مقابل بی‌حرمتی به اعتقاداتشان می‌ایستند و با اعتراضات خود آزادی واقعی را به جهان معرفی می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در دوره جنگ ترکیبی قرار داریم، تأکید کرد: دشمن به ارزش‌های مسلمانان از جهت نظامی و فرهنگی حمله می‎کند. بنابراین، این جنگ ترکیبی و شناختی که شکل گرفته همه جانبه است؛ لازمه مبارزه با این حملات هم یک کار همه جانبه است، لذا شرایط اقتضا می‌کند که مسلمانان هم خود را از لحاظ سیاسی، نظامی و فرهنگی تقویت کنند تا بتوانند در برابر اینها بایستند تا دشمنان جرئت جسارت به اعتقادات مردم را نداشته باشند. 

انتهای پیام
captcha