بررسی قوانین منع هتک حرمت قرآن در دانمارک/ صدور حکم بازداشت زن موهن به کلام وحی
کد خبر: 4160154
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

بررسی قوانین منع هتک حرمت قرآن در دانمارک/ صدور حکم بازداشت زن موهن به کلام وحی

«لارس راسموسن»، وزیر امورخارجه دانمارک تأکید کرد که حوادث قرآن‌سوزی منعکس‌کننده ارزش‌های اجتماعی در این کشور نیست و دولت دانمارک در حال بررسی قوانینی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «میدل ایست نیوز»، وزیر خارجه دانمارک در گفت‌وگو با همتای مصری خود تأکید کرد که حوادث قرآن‌سوزی منعکس‌کننده ارزش‌های اجتماعی در دانمارک نیست و دولت این کشور در حال بررسی قوانینی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی است.

احمد ابوزید، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سامح شکری، وزیر امورخارجه این کشور روز جمعه تماسی تلفنی از سوی لارس راسموسن، وزیر امورخارجه دانمارک دریافت کرد.

وی افزود: در این تماس به حوادث مکرر سوزاندن و هتک حرمت قرآن و جنایات شرم‌آوری که به منزله کوچک شمردن ادیان است و همزیستی مسالمت‌آمیز جوامع را تهدید می‌کند، پرداخته شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه مصر تصریح کرد: وزیر امورخارجه دانمارک در ابتدای این تماس از وقوع حوادث سوزاندن و هتک حرمت قرآن در دانمارک ابراز تأسف و نارضایتی کشورش را اعلام و تأکید کرد که این اقدامات غیرمسئولانه منعکس‌کننده ارزش‌های اجتماعی در دانمارک نیست و دولت این کشور در حال حاضر در حال بررسی اقدامات و صدور قوانینی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری است.

وزیر امور خارجه دانمارک همچنین بر تعهد کشورش به تأمین حفاظت از مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی در دانمارک و در رأس آن‌ها نمایندگی مصر تاکید کرد.

سامح شکری بر موضع مصر که قاطعانه قرآن‌سوزی و نیز تکرار این جنایات در دانمارک بدون اتخاذ تدابیر قاطع علیه عاملان آن را رد می‌کند، تأکید کرد.

احمد ابوزید افزود: وزیر امورخارجه مصر بر اهمیت مسئولیت‌پذیری کشورها در قبال برخورد قاطع برای توقف چنین حوادثی و جلوگیری از تکرار آن در آینده تأکید کرد.

ترکیه حکم بازداشت یک زن را به اتهام قرآن‌سوزی صادر کرد

دادگاه ترکیه حکم بازداشت یک زن ایرانی‌الاصل را که روز گذشته در استکهلم، پایتخت سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را سوزاند، صادر کرد.

به گزارش «آناتولی» حکم بازداشت مرجان بایرامی زن 47 ساله ایرانی‌الاصل، روز جمعه در چارچوب تحقیقاتی که توسط دادستانی عمومی ترکیه در آنکارا آغاز شده بود، صادر شد.

دادستانی ترکیه این زن را به تحریک علنی مردم به نفرت و دشمنی و توهین آشکار به ارزش‌های دینی مورد حمایت بخشی از مردم متهم کرد.
بررسی قوانین منع هتک حرمت قرآن در دانمارک/ صدور حکم بازداشت زن موهن به کلام وحی
به درخواست دادستانی ترکیه، دادگاه کیفری پنجم آنکارا حکم بازداشت مرجان بایرامی را صادر کرد.

این زن روز پنجشنبه در ساحلی در منطقه برومای استکهلم، پایتخت سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را تحت حمایت پلیس این کشور سوزاند.

اخیراً در سوئد و دانمارک حوادث توهین به قرآن کریم توسط افراد افراطی در مقابل سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی تکرار شده است.

در 26 ژوئیه، سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کرد که توسط مراکش پیش نویس شده بود و تمام اعمال خشونت‌آمیز علیه کتب مقدس را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha