جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف کشور نقش‌آفرینی مؤثری دارد
کد خبر: 4160114
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف کشور نقش‌آفرینی مؤثری دارد

امام جمعه بندر انزلی گفت: مسئولین توجه داشته باشند در بحث وظایف، مسئولیت‌ها و مأموریت‌هایی که جهاددانشگاهی دارد و در پیشرفت وظایفی که بر عهده این نهاد قرار داده شده کمک کنند و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف کشور استفاده شود.

حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین امام جمعه بندر انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی امروز، ۱۳ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه بندرانزلی اظهار کرد: امروز که کشور در یک جنگ همه جانبه توسط دشمنان قرار گرفته تلاش و پیشرفت علمی، ایجاد اشتغال، ایجاد مجموعه‌های مهارت‌آموز، فناور و دانش بنیان یکی از کارها و وظایفی است که در راستای صیانت از نظام اسلامی باید انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی هستیم باید بگوییم که جهاد دانشگاهی در این عرصه سال‌ها نقش آفرین بوده و تلاش خوبی نیز در استان و شهرستان بندر انزلی داشته و باید بیش از این هم تلاش شود.

امام جمعه بندر انزلی تصریح کرد: مسئولین هم توجه داشته باشند در بحث وظایف، مسئولیت‌ها و مأموریت‌هایی که جهاددانشگاهی دارد و در پیشرفت وظایفی که بر عهده این نهاد قرار داده شده کمک کنند و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف کشور استفاده شود.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های صحیح برای رفع نیازهای کشور از رسالت مجموعه جهاددانشگاهی است، گفت: اینجا نگاه یا برخورد سیاسی شاید مانع پیشرفت شود لذا فعالیت‌ها باید جدای از موضع‌گیری‌های سیاسی چه در این مجموعه و چه در مجموعه‌هایی که به جهاددانشگاهی کمک می‌کنند، بسیار مهم است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه شرکت در عزادارهای حسینی، قدم در راه حفظ دین گذاشتن است، تصریح کرد: هر فرد با شرکت در اینگونه مجالس در عین اینکه عزاداری می‌کند و ثواب می‌برد پرچم دین را در جامعه برافراشته می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال مراسم تاسوعا و عاشورا و دهه محرم و تداوم آن به فضل الهی بسیار خوب برگزار شد، افزود: علی رغم توطئه‌ها و کمپین‌هایی که دشمن برای تحریم مجالس عزاداری و نذورات و مشکی پوشیدن‌ها و ایجاد ناهنجاری‌ها انجام داد ولی شاهد حضور پرشور عموم مردم بودیم.

شمس‌الدین تأکید کرد: یکی ديگر از مصادیق مهم صیانت دین و دینداری در جامعه که متأسفانه در آن عقب هستیم لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بوده که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و به صحن آورده می‌شود. امیدواریم آنچه تصویب می‌شود تأمین کننده خواست مردم انقلابی و مؤمن ما در پیشگیری، رفع و برخورد با ناهنجاری‌های حجاب و عفافی که در جامعه ما دیده می‌شود باشد و با سرعت و دقت این لایحه تصویب شود.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه الان هم خیلی فرصت را از دست دادیم، گفت: این نوع کارها اگر به موقع و سریع انجام نشود آسیب‌های جبران نشدنی به دنبال خواهد داشت، ان‌شاءالله هرچه زودتر مراحل تصویب و ابلاغ و اجرای این لایحه انجام شود و جامعه ما از این توطئه‌ای که دشمنان تدارک دیده‌اند رهایی پیدا کند.

انتهای پیام
captcha