اعتراض مخالفان به تلاش‌ دانمارک برای جلوگیری از قرآن‌سوزی
کد خبر: 4160028
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

اعتراض مخالفان به تلاش‌ دانمارک برای جلوگیری از قرآن‌سوزی

هفت حزب اپوزیسیون دولت دانمارک به تلاش‌های دولت برای غیرقانونی کردن سوزاندن قرآن اعتراض و استدلال کردند که این قانون محدودیتی غیرقابل قبول برای آزادی بیان است.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، احزاب اپوزیسیون در بیانیه مشترکی اعلام کردند که ممنوعیت سوزاندن قرآن با اصول آزادی بیان در دانمارک تداخل خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است همه طرف‌های امضاکننده این بیانیه از آزادی‌های مدنی اساسی دانمارک حمایت می‌کنند و بر این عقیده‌اند که آزادی‌های مدنی باید همیشه بر اصول مذهبی ارجحیت داشته باشد.

این احزاب افزودند که با تسلیم شدن در برابر فشارهای خارجی، دولت درها را به روی کشورهای خارجی که در سیاست ملی دخالت می‌کنند باز خواهد کرد.

خشم در جهان اسلام به دلیل هتک حرمت به قرآن در مقابل سفارتخانه‌های کشورهای مسلمان در دانمارک و سوئد باعث شده است که هر دو دولت اعلام کنند که به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن قانونی آتش زدن کتب مقدس خواهند بود.

پیش تر پیتر هوملگارد (Peter Hummelgaard)، وزیر دادگستری دانمارک، به شبکه تلویزیونی DR گفته بود که علی رغم اعتراضات، دولت به تلاش برای جلوگیری از سوزاندن قرآن‌ها ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha