هتک حرمت قرآن برای سومین روز متوالی در دانمارک
کد خبر: 4160015
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

هتک حرمت قرآن برای سومین روز متوالی در دانمارک

ملی‌گرایان افراطی دانمارکی برای سومین روز متوالی به هتک حرمت قرآن و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان ادامه دادند.

هتک حرمت قرآن برای سومین بار در دانمارکبه گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، اعضای گروه افراطی ناسیونالیست موسوم به Danske Patrioter (وطن پرستان دانمارکی) برای سومین روز متوالی عصر دیروز چهارشنبه، 11 مرداد در کپنهاگ پایتخت دانمارک به هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان، قرآن ادامه دادند و یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ سوزاندند.

اعضای این گروه تحت حمایت پلیس محلی در مقابل سفارت شعارهایی علیه اسلام سر دادند و بنرهای ضد اسلامی در دست داشتند.

پیش‌تر و با وجود محکومیت جهانی، اعضای این گروه روز سه شنبه یک جلد قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه سوزاندند.

اعضای این گروه شعارهای ضد اسلامی سر دادند و این کار را به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند.

Danske Patrioter همچنین ادعا کردند که کتابی را که گفته می‌شود توسط لارس لوکه راسموسن، وزیر خارجه دانمارک نوشته شده بود، در همان مکان سوزاندند.

همچنین اوایل روز دوشنبه، همین گروه در کپنهاگ یک نسخه از این کتاب مقدس را در مقابل سفارت عربستان به آتش کشیدند. این گروه بنری توهین‌آمیز به اسلام باز کردند و شعارهای اسلام‌هراسانه را در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند.

آنها همچنین یک نسخه از قرآن را زیر پا گذاشتند زیرا پلیس امنیت آنها را تأمین می‌کرد.

در همان روز، سلوان مومیکا، عراقی الاصل، یک نسخه دیگر از قرآن را در مقابل پارلمان سوئد سوزاند و خواستار ممنوعیت اسلام در این کشور شد.

دانمارک روز دوشنبه و در واکنش به آخرین بیانیه سازمان همکاری اسلامی (OIC) در پی یک سلسله هتک حرمت اخیر به قرآن گفت که به گفت وگوی نزدیک با کشورهای عضو این گروه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه دانمارک در توییتی نوشت: دانمارک قرآن‌سوزی‌های اخیر را محکوم کرده و در حال بررسی امکان مداخله در موقعیت‌های خاص مرتبط با آزادی بیان دانمارک است.

در ماه‌های اخیر، سوزاندن یا هتک حرمت قرآن توسط شخصیت‌ها یا گروه‌های اسلام‌هراس، به‌ویژه در کشورهای شمال اروپا به طور مکرر رخ داده است.

انتهای پیام
captcha