جهاددانشگاهی علم را بر زندگی مردم پیوند زده است
کد خبر: 4159981
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی علم را بر زندگی مردم پیوند زده است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مردادماه، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی گفت: امروز جهاددانشگاهی علم را بر زندگی مردم پیوند زده و امیدواریم بیش از پیش در این زمینه با استفاده از ظرفیت‌ها عمل کند.

نشست نماینده ولی فقیه در استان با مجموعه جهاددانشگاهی استان به مناسبت ۱۶ مردادماه، سالروز تاسیس جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد شامگاه، 11 مردادماه در نشست با مجموعه جهاددانشگاهی استان به مناسبت ۱۶ مردادماه، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: پژوهش و تحقیق امری ضروری است و پیش برنده زندگی انسان‌هاست که باید تأثیر مراکز علمی و دانشگاهی در زندگی مردم محسوس باشد.اگر دانشگاه و علم در بهبود اقتصادی، رشد معنوی و رشد علمی تأثیر نداشت باید در این زمینه بازنگری شود.

وی افزود: تحولات به دنبال تحقیقات و پژوهش بوده است. هنوز می‌توانیم تحولات عظیمی و بیشتری را در زمینه فناوری، نانو و ژنتیک ایجاد کنیم.باید در بوم خود کار و تلاش علمی که منجر به بهبود اقتصادی در حوزه اشتغال، تولید سرمایه در رابطه با محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع‌دستی، معدن، نفت و گاز و جنگل‌های بلوط انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه دانشگاه باید تأثیر مثبت خود را در زندگی مردم و رفع مشکلات آنها داشته باشد که جهاددانشگاهی به‌عنوان نهاد انقلابی می‌تواند دانشگاه را با زندگی مردم پیوند دهد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی در سطح کشور حرکت‌های مؤثری در حوزه پژوهش، ارتباط علم و صنعت و علم و زندگی مردم انجام داده است.

آیت‌الله حسینی تأکید کرد: امروز جهاددانشگاهی علم را بر زندگی مردم پیوند زده و امیدواریم بیش از پیش در این زمینه با استفاده از ظرفیت‌ها عمل کند.این نهاد در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای ارزشمند و ماندگاری انجام داده است.

همچنین، سیدداود موسویان، رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: جهاددانشگاهی این استان در زمینه پژوهشی در چند حوزه کارهایی را شروع کرده و بعضی به سرانجام رسیده‌اند و بعضی در حال انجام هستند.

وی افزود: ظرفیت تولید عسل در استان ۱۰۰۰ تن است که کار پایش از مزرعه را انجام می‌دهیم، در آزمایشگاه عسل تولید شده را تست می‌کنیم و در صورت پاس کردن تست‌ها می‌توانند به بازار عرضه کنند و حتی برای صادرات اقدام کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در خصوص ظرفیت بالقوه گیاهان دارویی استان، بیان کرد: دو کارخانه با تولیدات گیاه پایه و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در شهرستان گچساران در حال ساخت داریم که برای اولین بار در کشور، پنج نوع آفت کش گیاهی و پنج نوع آنتی بیوتیک گیاهی را تولید خواهند کرد.

موسوبان تصریح کرد: نرخ معلولیت در استان کهگیلویه‌وبویراحمد بالاتر از میانگین کشور است و با این وضعیت استان فاقد مرکز درمان، تشخیص، مشاوره و آزمایشگاه است این مرکز را در حال راه‌اندازی داریم و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد که امیدواریم در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مدنظر قرار گیرد تا به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه گفت: در حوزه آموزش کوتاه‌مدت و بلندمدت(مرکز علمی ـ کاربردی) و در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را داریم که در سطح استان فعالیت می‌کنند و مؤثر هستند.

انتهای پیام
captcha