پاپ: هتک حرمت قرآن، مانع گفت‌وگوی بین ادیان است
کد خبر: 4159923
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

پاپ: هتک حرمت قرآن، مانع گفت‌وگوی بین ادیان است

پاپ فرانسیس در پاسخ به نامه یک مبلغ مسلمان آرژانتینی قرآن‌سوزی در کشورهای سوئد و دانمارک را عملی وحشیانه و مانع از گفت‌وگوی بین ادیان دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنش به نامه حجت‌الاسلام عبدالکریم پاز، نماینده ادیان در بنیاد اسلامی آرژانتین (FIAS) قرآن‌سوزی را مانع گفت‌وگوی انسانی و آن را عملی وحشیانه توصیف کرد.

پاپ فرانسیس در پاسخ به این متفکر  شیعه نوشت:

«دکتر عبدالکریم باز برادر عزیزم از نامه شما بسیار سپاسگزارم.

ماجرای سوزاندن قرآن یک عمل بسیار وحشیانه است. این اقدامات به گفت‌وگوی انسانی و بالغانه بین افراد آسیب می‌زند و از آن جلوگیری می‌کند.

برادرت فرانسیس»

هفته گذشته، عبدالکریم پاز نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک نوشت و در آن از موارد مکرر آتش زدن نسخه‌های کتاب مقدس مسلمانان به عنوان امری آسیب‌زننده به وحدت پیروان ادیان ابراهیمی انتقاد کرد.

پاپ دو ماه قبل هم سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم کرده بود. او در آن زمان گفت: من از این اقدامات خشمگین و منزجر هستم. او در مصاحبه‌ای با روزنامه الاتحاد امارات متحده از مردم خواست تا اصولی را که در سند برادری انسانی مطرح شده است، بپذیرند.

پاپ گفت: هر کتابی که مقدس تلقی می‌شود، باید به احترام کسانی که به آن ایمان دارند مورد احترام قرار گیرد. آزادی بیان هرگز نباید بهانه‌ای برای تحقیر دیگران تلقی شود. 

هتک حرمت متعدد به ساحت قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک در دو ماه اخیر، خشم گسترده مسلمانان جهان را در پی داشته است. بسیاری از فعالان مسلمان خواستار اتخاذ مواضع یکپارچه علیه کشورهای صادرکننده مجوز هتاکی به قرآن هستند. تحریم اقتصادی و قطع روابط دیپلماتیک جهان اسلام با این دو کشور از سوی برخی از صاحب‌نظران به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از تکرار بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی مطرح شده است. 

انتهای پیام
captcha