تولد ۱۰۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین
کد خبر: 4159724
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

تولد ۱۰۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: خوشبختانه در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی بیش از هزار خانواده صاحب فرزند شدند و این مرکز از استان‌های همجوار نیز مراجعه کننده دارد.

پیله چی رئیس جهاد دانشگاهی قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین، در دیدار با رئیس اتاق اصناف قزوین که امروز ۱۰ مرداد در جهاد دانشگاهی قزوین برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی عمومی است که از سال ۵۹ تأسیس شده و این نهاد به صورت مستقل و هیئت امنایی مدیریت می‌شود؛ این نهاد با توجه به اساس‌نامه‌ در سه حوزه فرهنگی، پژوهش و فناوری و آموزش و کار آفرینی فعالیت جدی انجام می‌دهد، همچنین در سال گذشته حوزه تجاری‌سازی فناوری به حوزه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی اضافه شد.

وی در ادامه بیان کرد: جهاد دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم تعامل بالایی دارد، ما بودجه جاری نداریم و بایددرآمدزایی داشته باشیم و همین اتفاق سبب شده فضای جهاد دانشگاهی فضایی پویا باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور بیش از ۱۲ هزار پرسنل، بیش از ۳۰ پژوهشکده از جمله مرکز درمان ناباروری رویان، سه پارک علم و فناوری، ۲ دانشگاه، بیش از ۱۵۰ مرکز آموزش کوتاه مدت تخصصی، مرکز آزمون و نزدیک به هزار هیئت علمی در مجموعه جهاد دانشگاهی فعال هستند. مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ، آموزش، پژوهش و تجاری‌سازی سعی کرده است که با توجه به نیازهای جامعه به عموم مردم خدمت کند، حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی در سطح کشور و استان‌های مختلف ترویج آموزش و توانمندسازی در این حوزه را انجام می‌دهند.

پیله‌چی اظهار کرد: در حوزه پژوهش بنا به نیاز و پتانسیل استان‌ فعالیت می‌کنیم و همین امر باعث شده روی پتانسیل‌های استان بیشتر تمرکز کنیم؛ سند آمایش علم و فناوری، سند توسعه فرهنگی و سند توسعه گردشگری قزوین برای اولین بار در کشور توسط جهاد دانشگاهی قزوین نوشته شده است و این امر سبب شده تا اشراف جدی بر موضوعات کلان و نظام‌های حکمرانی منطقه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: ما در جهاد دانشگاهی سعی کرده‎ایم به عموم مردم خدمت‌رسانی کنیم و با توجه به دانش فناورانه‌ای که داریم در زمینه‌های مختلف به دولت و حکومت کمک کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در کشور بیش از ۱۵ طرح فناورانه دارد، ما سعی کرده‌ایم در کنار خدمات جاری موضوعات کلان را نیز احصا ‌کنیم؛ در جهاد دانشگاهی قزوین ۱۰۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم و حدود ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: به حوزه سلامت و درمان ورود پیدا کرده‌ایم و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است، خوشبختانه با درمان در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی بیش از هزار خانواده صاحب فرزند شدند و این مرکز از استان‌های همجوار نیز مراجعه کننده دارد.

پیله‌چی گفت: آزمایشگاه جهاد دانشگاهی قزوین با تعرفه نیمه دولتی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند، در سال گذشته ۳۹ هزار نفر از خدمات درمانی و ۲۴ هزار نفر از خدمات آموزش جهاد دانشگاهی استفاده کردند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با ۱۱ گروه آموزشی بزرگترین شبکه آموزشی در کشور را دارد که هر کدام از این گروه‌ها یک مؤسسه آموزشی هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در پایان عنوان کرد: همچنین در جهاد دانشگاهی یک مرکز رصد وجود دارد که این مرکز مورد استقبال دستگاه‌های نظامی و امنیتی قرار گرفته است؛ این مرکز افکار سنجی می‌کند و داده مورد نیاز را برای تصمیم‌گیری به مدیران انتقال می‌دهد.

انتهای پیام
captcha