ضرورت اقدامات سیاسی و اقتصادی علیه کشورهای موهن به قرآن
کد خبر: 4159703
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
در بیانیه سازمان همکاری اسلامی تأکید شد؛

ضرورت اقدامات سیاسی و اقتصادی علیه کشورهای موهن به قرآن

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای در نشست اضطراری روز گذشته خود ضمن محکومیت هتک حرمت چند باره قرآن کریم در اروپا، خواستار اتخاذ اقدامات سیاسی و اقتصادی مناسب علیه کشورهای موهن به ساحت مقدس قرآن و اسلام شد و اعلام کرد که هیئتی را در اعتراض به تداوم روند هتک حرمت قرآن به اتحادیه اروپا اعزام می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، سازمان همکاری اسلامی در پایان نشست مجازی شورای وزرای خارجه کشورهای عضو روز گذشته، 9 مرداد در بیانیه‌ای تأکید کرد: سازمان همکاری اسلامی از کشورهای عضو می‌خواهد که در روابط خود با کشورهایی که در آنها به قرآن کریم اهانت شده، اقدامات مناسب لازم در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و زمینه‌های دیگر را در دستور کار قرار دهند.

سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم، نسبت به صدور مجوز چنین اقدامات غیرانسانی و شنیعی توسط دولت سوئد و دانمارک ابراز تاسف کرد.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: عدم اتخاذ تدابیری از سوی مقامات سوئد و دانمارک برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی، نقض قطعنامه شماره ۲۶۸۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد صادره در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳ درباره همزیستی و صلح و امنیت بین‌المللی است.

در این بیانیه بر اهمیت ترویج گفت‌وگو، تفاهم و همکاری میان ادیان، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با هدف برقراری صلح و هماهنگی در جهان تاکید و اعلام شده است: گسترش ارزش‌های مدارا و صلح بهترین راه برای مقابله با سخنان نفرت‌انگیز، افراط‌گرایی، خشونت و تحریک است.

 اعزام هیئتی از سازمان همکاری اسلامی به اروپا 

سازمان همکاری اسلامی با اعلام این خبر که هیئتی را برای ابراز مخالفت خود با اقدامات جنایتکارانه علیه مقدسات دین اسلام به اتحادیه اروپا اعزام خواهد کرد، از کشورهای عضو خواست تا تصمیماتی را در خصوص روابط خود با کشورهایی که در آن‌ها حرمت قرآن کریم صورت می‌گیرد، اتخاذ کنند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار تشکیل جلسات منظم کمیته اجرایی خود در مورد اسلام‌هراسی برای ارزیابی عمیق جنایات وحشیانه علیه مسلمانان و نمادهای مقدس دین اسلام، از جمله هتک حرمت نسخه‌های قرآن شد.

انتهای پیام
captcha