مسلمانان با منطق قدرت با قرآن‌سوزی مقابله کنند
کد خبر: 4159472
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
در نشست بررسی ابعاد اهانت به قرآن بیان شد؛

مسلمانان با منطق قدرت با قرآن‌سوزی مقابله کنند

علی خمیس العلوی، رئیس انجمن مالکیت فکری عمان در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد فقهی و حقوقی اهانت به قرآن کریم از منظر حقوق بین‌الملل» اظهار کرد: قرآن، کتاب بیش از دو میلیارد مسلمان است و باید با منطق قدرت پاسخ عاملان قرآن‌سوزی را داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا،  نشست «بررسی ابعاد فقهی و حقوقی اهانت به قرآن کریم از منظر حقوق بین‌الملل» امروز، نهم مرداد به همت مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در این مجمع و به صورت مجازی و حضوری برگزار شد و اساتید و کارشناسان ایرانی و جهان اسلام در آن به سخنرانی پرداختند.

علی خمیس العلوی، رئیس انجمن مالکیت فکری عمان طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: سوزاندن قرآن از سوی صهیونیسم جهانی پشتیبانی می‌شود و این اقدامات زشت و ناشایست، اهداف خاص خود را دارد و عاملان آن می‌خواهند واکنش و رفتار کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان را در برابر آن ببینند.

با منطق قدرت با قرآن‌سوزی مقابله کنیم

وی با بیان این‌که فقط با منطق قدرت باید پاسخ این دشمنان را داد، افزود: قرآن، کتاب بیش از دو میلیارد مسلمان است و باید پاسخ قوی و قدرتمندانه از سوی مسلمانان به این اقدام ضد دینی صورت گیرد.

العلوی تأکید کرد: وحدت امت اسلام نیز در این زمینه مهم است و امیدوارم امت اسلام بتواند با تدابیر درست از کتاب مقدس خود دفاع کند. امت اسلامی اکنون بیدار است و انشاءالله توطئه‌های دشمنان اسلام را ناکام خواهد گذاشت.

سید علی الفیاض، استاد دانشگاه امام کاظم(ع) بغداد نیز ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری این نشست اظهار کرد: قرآن کریم نه تنها برای هدایت بشر نازل شده؛ بلکه بهترین کتاب آسمانی است که بر بهترین بنده‌اش یعنی پیامبر(ص) نازل و از تحریف و تغییر حفظ شد.

وی افزود: این کتاب عظمت و جایگاه خاصی در میان کتب آسمانی دارد و برای مسلمانان مقدس است، در قرآن کریم بر احترام به ادیان تأکید شده است؛ قرآنی که وحی است و کلام خداست نه پیامبر(ص).

قرآن‌سوزی به نژادپرستی دامن می‌زند

هیثم الطاس، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق سوریه نیز در سخنانی کوتاه گفت: قرآن‌سوزی اقدامی تحریک برانگیز علیه مسلمانان است و به نژادپرستی و نفرت‌افکنی دامن می‌زند.

وی افزود: این اقدام در قانون بین‌المللی، منع ‌شده است و باید با آن مقابله کرد، همچنین این حرکت، مخالف آزادی بیان به شمار می‌آید.

بی‌احترامی به کتب مقدس پذیرفتنی نیست

خانم عظمی زرین نازیه، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پنجاب در شهر لاهور پاکستان دیگر سخنران برنامه نیز گفت: کتب آسمانی جایگاه خاصی در میان ادیان دارند و عدم احترام به این کتب، در هیچ جا قابل قبول نیست.

وی افزود: مردم پاکستان در واکنش به قرآن‌سوزی در سوئد به خیابان‌ها آمدند و به هتک حرمت قرآن اعتراض کردند، عاملان این گونه اقدامات تلاش می‌کنند تا مسلمانان را اذیت کنند، در حالی که نمی‌دانند مردم جهان با این کارها، بیشتر مشتاق می‌شوند که بدانند قرآن چیست و این چیزی که سوزانده می‌شود، چه محتوایی دارد.

این استاد پاکستانی در ادامه به جایگاه انقلاب اسلامی در جهان پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی، قرآن و اسلام را زنده کرد و انشاءالله ایران در حفظ انقلاب اسلامی، قرآن و سنت پاینده خواهد ماند.

وحدت امت؛ نقطه محوری در دفاع از اسلام

بنا بر این گزارش، این نشست با قرائت بیانیه پایانی به زبان عربی به کار خود پایان داد و در این بیانیه تأکید شد که وحدت امت اسلامی، نقطه محوری در دفاع از اسلام، جنگ با استکبار غربی و مقابله با تروریسم علیه کشورهای اسلامی است.

در ادامه بیانیه با تأکید بر اعلام برائت از اقدام ناشایست قرآن‌سوزی، اعلام شد که باید با توجه به احکام و قوانین دین اسلام، با افرادی که به اسلام و قرآن اهانت می‌کنند، رفتار شود.

در این بیانیه از نظام جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی، خواسته شد تا با دولت‌هایی که اجازه می‌دهند به مقدسات توهین شود از جمله سوئد و دانمارک ، برخورد قاطع کنند.

همچنین اتخاذ مواضع درست از سوی علما در برابر قرآن‌سوزی و تلاش سازمان‌های اسلامی برای عمل به مسئولیت‌های خود در برابر توطئه‌ها علیه مسلمانان از دیگر محورهای مورد تأکید در بیانیه پایانی این نشست بود.

انتهای پیام
captcha