مطالبات دانشگاهیان در اعتراض به هتک حرمت قرآن پیگیری شود
کد خبر: 4159403
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه تهران:

مطالبات دانشگاهیان در اعتراض به هتک حرمت قرآن پیگیری شود

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه تهران گفت: در پی اهانتی که به ساحت مقدس قرآن شد، جمعی از دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور بیانیه‌ای را علیه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم منتشر و هم راستا با انتشار این بیانیه خواستار اقدام‌های اجتماعی شدند.

به گزارش ایکنا، مریم عاشق‌معلا، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه تهران گفت: در پی اهانتی که به ساحت مقدس قرآن شد، جمع کثیری از دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور بیانیه‌ای را علیه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم منتشر و هم‌راستا با انتشار این بیانیه خواستار اقدام‌های اجتماعی شدند.

وی افزود: برخی از این اقدامات شامل «احداث دروازه قرآن در خیابان‌هایی که سفارتخانه‌های سوئد و دانمارک در آن قرار دارند»، «تعویض نام خیابان سفارت سوئد و دانمارک به نام مقدس قرآن یا نام‌های دیگری که تداعی‌گر قرآن‌کریم باشد»، «دیوارنگاره‌هایی با محتوای قرآنی و هشداردهنده به زبان‌های عربی، عبری و انگلیسی روی دیوار‌های خیابان‌هایی که سفارتخانه سوئد و دانمارک در آن قرار دارند» است.

دبیر کانون قرآن دانشگاه تهران افزود: جزئیات و حتی طراحی‌های لازم برای تحقق ایده‌ها در نظر گرفته شده و پیگیری‌های زیادی برای اجرایی شدن این ایده‌ها انجام شده و در این رابطه با سازمان‌ها و نهاد‌های ذیربط رایزنی شده است. یکی از ایده‌های ما(البته نه دقیقاً آنچه که مطالبه ما بود) به‌ صورت طرح دوفوریتی در صحن شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد.

وی ادامه داد: انتظار دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور، اجرایی شدن این ایده‌ها در اسرع وقت از سوی مسئولان امر می‌باشد، چرا که اگر واکنش به این اهانت در زمان خودش صورت گیرد اثرگذار خواهد بود و برد رسانه‌ای قوی‌تری خواهد داشت، پس از همه مسئولان درخواست داریم که خارج از بروکراسی‌های طولانی با فوریت به این اقدام جامه‌ عمل بپوشانند.

انتهای پیام
captcha