زن مدافع قرآن در دانمارک: با وجود اتهامات، از اقدام خود پشیمان نیستم
کد خبر: 4159362
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

زن مدافع قرآن در دانمارک: با وجود اتهامات، از اقدام خود پشیمان نیستم

یک شهروند دانمارکی عراقی‌تبار که سعی کرد از سوزاندن یک نسخه از قرآن در کپنهاگ جلوگیری کند اما با ممانعت پلیس روبرو شد می‌گوید با وجود اتهاماتی که علیه وی مطرح شده از کار خود پشیمان نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، هفته گذشته قدس السامرایی، بانوی عراقی‌تبار شهروند دانمارک که نزدیک به ر25 سال است که در این کشور زندگی می‌کند، تلاش کرد از آتش زدن قرآن توسط یک گروه ضد اسلامی و افراطی به نام Danske Patrioter در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ جلوگیری کند.

او می‌گوید: برایم مهم نیست که تابعیت دانمارکی خود را به دلیل تلاش برای محافظت از قرآن از دست بدهم. من از دفاع از قرآن پشیمان نیستم.

 
وی گفت: زمانی که در کپنهاگ راه می‌رفتم، در کنار جاده قرآن سوخته‌ای را دیدم و بلافاصله آن را برداشتم و وقتی فردی که قرآن را سوزانده بود دید که من آن را برداشتم بلافاصله به من حمله کرد و از من پرسید که چرا آن را برداشتی. همان شخص مرا هل داد و روی شانه‌ام زد.
 
او افزود که قرآن دیگری را نیز دید که کفش روی آن بود و او سعی کرد تا کفش را از روی کتاب کریم بردارد. وی می‌گوید: زمانی که می‌خواستم کفش‌ها را از روی قرآن بردارم، فرد دانمارکی دوباره به من حمله کرد و از پشت مورد ضرب و شتم قرار گرفتم. سپس با پلیس تماس گرفتم و وقتی آنها رسیدند، فردی که قرآن را سوزانده بود به پلیس گفت که من وسایلش را دزدیده‌ام. من قرآن را از او گرفتم اما پلیس آن را به او پس داد تا بسوزاند. روز بعد که به کلانتری رفتم متوجه شدم که او نیز از من شکایت کرده و من را به دزدیدن وسایلش متهم کرده است!
 
السامرایی گفت که اقدام علیه قرآن در مقابل سفارت عراق انجام شد اما او هیچ حمایتی از سوی مسئولان سفارت دریافت نکرد. او دوره‌های روزنامه‌نگاری را در دانمارک و سوئد گذرانده است. سندیکای روزنامه‌نگاران عراق با اعلام حمایت از او تصمیم گرفته است برای او کارت خبرنگاری صادر کند.
انتهای پیام
captcha