زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی و بنیاد نخبگان وسیع است
کد خبر: 4159357
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی و بنیاد نخبگان وسیع است

سرپرست بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری گفت: جهاددانشگاهی و بنیاد ملی نخبگان می‌توانند در سطح ملی و استانی بسیاری از کارها را با کمک هم انجام دهند و با توافق بین این دو نهاد می‌توان بسیاری از کارهای در دستور کار بنیاد را از طریق همکاری با جهاددانشگاهی پیش برد.

ایوب طادی، سرپرست بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری

یعقوب طادی، سرپرست بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان نیز طرح‌های متفاوت و متنوعی را برای حمایت از نخبگان و مستعدان در دست اقدام دارد که در راستای اشتغال‌زایی در استان برای این افراد و نگهداشت این استعدادها در داخل استان تلاش دارد، بنابراین جهاددانشگاهی و بنیاد ملی نخبگان می‌توانند همکاری مؤثری با یکدیگر در این امر داشته باشند.

وی ادامه داد: دو نهاد جهاددانشگاهی و بنیاد ملی نخبگان می‌توانند در سطح ملی و استانی بسیاری از کارها را با کمک هم انجام دهند و لذا اگر جهاددانشگاهی مرکزی و بنیاد ملی نخبگان بتوانند توافق‌هایی را در این راستا داشته باشند، می‌توان بسیاری از کارهای در دستور کار بنیاد را از طریق همکاری با جهاددانشگاهی پیش برد.

طادی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان دستگاهی چابک به‌شمار می‌رود و تعداد کارمندان آن اندک است و لذا در انجام فعالیت‌ها نیاز به برون‌سپاری دارد؛ جهاددانشگاهی می‌تواند در این خصوص نقش‌آفرینی کند و از برپایی دوره‌های آموزشی مختلف ویژه نخبگان و مستعدان گرفته تا برگزاری همایش‌ها، تجلیل‌ها و ... نقش فعالی ایفا کند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در زمینه هسته‌های مسئله‌محور دانشجویی و اعضای هیئت علمی نیز می‌تواند نقش‌آفرین باشد، توضیح داد: بنیاد ملی نخبگان ۵۰ درصد هزینه‌های تحقیقاتی برای این هسته‌ها را حمایت می‌کند تا مشکلات موجود در دستگاه‌های مختلف رفع شود؛ جهاددانشگاهی می‌تواند در احصای مشکلات و ایجاد یک پل واصل میان بنیاد و دستگاه‌های مختلف نقش مؤثری را ایفا کند و تدوین بسیاری از پروپوزال‌ها در سطح ملی را برای شناسایی مسائل موجود به دست بگیرد.

طادی بیان کرد: نهادهای دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت فراوانی دارند و اگر این دو مقوله به موازات هم به‌خوبی پیش بروند، در تحقق رشد تولید و مهار تورم نیز موفق خواهیم بود.

وی در پایان گفت: جهاددانشگاهی با گستردگی خوبی که در سطح کشور از حیث خدمات دارد، در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان نیز می‌تواند اقداماتش را بیش از پیش گسترش دهد و نقش مهمی ایفا کند؛ اميدواريم سیاست‌ها در جهت اقتصادی‌سازی نهادهای دانش‌بنیان از جمله‌ جهاددانشگاهی به نحوی پیش برود که شاهد اتفاقات خوبی نیز در مقوله تحقق شعار سال باشیم.

انتهای پیام
captcha