اعلام فراخوان مقاله همایش «زنان، تحولات جهانی، اربعین حسینی»
کد خبر: 4158957
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

اعلام فراخوان مقاله همایش «زنان، تحولات جهانی، اربعین حسینی»

همایش «زنان، تحولات جهانی، اربعین حسینی» آماده دریافت مقاله‌ در دو محور فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی است.

اعلام فراخوان مقاله همایش «زنان، تحولات جهانی، اربعین حسینی»به گزارش ایکنا، کارگروه علمی کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان اربعین کشور همایش بین‌المللی «زنان، تحولات جهانی، اربعین حسینی» در دو محور اصلی «فرهنگی ـ اجتماعی» و «سیاسی» برگزار می‌کند.

موضوعات محور «فرهنگی ـ اجتماعی» این همایش شامل؛ «اربعین حسینی، زنان پرچم‌دار ایثار و شهادت»، «زنان و ارتباطات میان فرهنگی در مراسم اربعین حسینی»، «تأثیر و نقش فرهنگی ـ اجتماعی زنان در تجمع اربعین حسینی»، «بررسی حضور زنان در مراسم اربعین حسینی با رویکرد روانشناختی»، «اربعین حسینی، زن و تحکیم بنیان خانواده(اندیشه راهبردی)»، «نقش آفرینی زنان در رسانه و فضای مجازی در حوزه اربعین حسینی»، «قوم‌نگاری فرهنگی بانوان در پیاده روی اربعین حسینی» و «اربعین حسینی تجلی عظمت زنانه و عزت مجاهدانه» است.

موضوعات محور سیاسی این همایش نیز شامل؛ «نقش زنان در اربعین حسینی و تمدن سازی»، «زنان و دیپلماسی عمومی در مراسم اربعین حسینی»، «زنان، تولید و تبلور و احیای قدرت زینبی در اربعین حسینی»، «زنان و الگوپذیری از اربعین در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی»، «تأثیرات و بازتاب‌های بین‌المللی حضور زنان در اربعین حسینی»، «زنان، اربعین حسینی و اندیشه آرمانشهر مهدوی»، «اربعین حسینی، مادران شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت»، و «اربعین حسینی، بازخوانی مقاومت، ایثار و شهادت» است.

آثار برگزیده در کتاب مقالات این همایش منتشر می‌شود و برای شرکت‌کنندگان نیز گواهی حضور صادر خواهدشد. همچنین نشست‌های تخصصی این همایش در شهرهای کربلا و نجف برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان تا 15 مردادماه فرصت دارند مقالات خود را به سایت همایش به نشانی Arbaeenconf.ir و یا ایمیل دبیرخانه Arbaeen.intconf@gmail.com ارسال کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند در لینک کانال دبیرخانه به نشانی https://eitaa.com/joinchat/3073835485Ca07e2d1879 عضو شوید.

یادآوری می‌شود، همایش بین‌المللی زنان، تحولات جهانی، اربعین حسینی 25 مرداد در سالن همایش‌های دانشگاه مدرس تهران برگزار می‌شود.

اعلام فراخوان مقاله همایش «زنان، تحولات جهانی، اربعین حسینی»

انتهای پیام
captcha