مانور جهانی مسلمانان علیه قرآن‌سوزی شکل گیرد + صوت
کد خبر: 4158918
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

مانور جهانی مسلمانان علیه قرآن‌سوزی شکل گیرد + صوت

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ضرورت محکومیت قاطع جنایت قرآن‌سوزی و حمایت دولت سوئد از این اقدام توسط همه پیروان ادیان الهی گفت: مسلمانان هم به طور خاص باید در مقابل این جنایت یک مانور وحدت جهانی برگزار کرده و کوتاهی و سکوت نکنند. در این راستا دولت‌های اسلامی می‌توانند به مانند اقدام دولت عراق، سفارتخانه سوئد را در کشورهای خود تعطیل کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تکرار قرآن‌سوزی‌ در سوئد و دانمارک با مجوز و حمایت قانونی دولت گفت: ابتدا باید از حضور پررنگ مردم و به ویژه جوانان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) تقدیر کرد. مردم ما از امام حسین(ع) به مثابه قرآن ناطق به نحو احسن تجلیل کردند و در این میان هم چند نفر معدود در دنیا پیدا می‌شوند که با اهانت به قرآن حماقت می‌کنند.

وی افزود: کتاب‌سوزی یک کار ننگین است که هر قوم و گروهی به آن دست زده بعد از مدتی خودش از اهل علم و دانش عذرخواهی کرده است. در آمریکا استاد فیلسوف باسوادی داشتم که یکبار از او پرسیدم نظرتان درباره جنگ‌‌های صلیبی چیست. او گفت این جنگ‌ها اقدامی ننگین بود که اصلاً جای افتخار ندارد و یک افتضاح تاریخی است و نباید درباره آن سخنی گفت.

توهین به قرآن، عاملان و حامیان قرآن‌سوزی را مفتضح‌تر می‌کند

حجت‌الاسلام آقاتهرانی ادامه داد: حتی اخیراً درباره قرآن‌سوزی یکی از دوستان بنده با یکی از شخصیت‌های کلیمی کشور صحبت می‌کرد که آن شخصیت هم گفت ما یهودیان این کار را محکوم می‌دانیم و یک اقدام کاملاً غلط و در حد فحشاست، زیرا قرآن کتاب مقدس و آسمانی عده‌ زیادی از جمعیت جهانیان است که آن را وحی الهی می‌دانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: حماقت بیشتر را آن دولت و نظام سیاسی انجام داده که از این فرد حمایت کرده و به آن مجوز داده یا در مقابل آن سکوت کرده است.  

وی یادآور شد: قطعاً در طول تاریخ این افراد بی‌خرد و احمق بوده و خواهند بود که دست به چنین جسارت‌هایی بزنند و نمونه بارز آن همین ماجرای کربلا است که در روز عاشورا عده‌ای کارهایی نسبت به امام حسین(ع) و یاران ایشان انجام دادند که هیچ انسان وحشی هم آن را نمی‌کند اما قطعاً این توهین‌ها به هیچ وجه از ارزش قرآن، کتاب و علم دانش نمی‌کاهد و عاملان و حامیان این توهین‌ها هستند که بی‌ارزش‌تر و خراب‌تر می‌شوند.                                 

فراهم شدن زمینه نمایش وحدت پیروان ادیان الهی 

حجت‌الاسلام آقاتهرانی درباره نقش این قرآن‌سوزی در فراهم کردن یک فرصت مناسب برای وحدت بیشتر جهان اسلام گفت: قرآن کتاب وحدت‌آفرین بین مسلمانان و حتی بین همه پیروان ادیان الهی است و دیدیم که سایر پیروان ادیان الهی هم این جنایت را محکوم کردند.

وی بیان کرد: در ماجرای همین گفت‌وگوی دوست بنده با یکی از یهودیان کشور، فرد یهودی این اقدام را غلط دانست و آن را محکوم کرد که دوست ما به ایشان پیشنهاد داد من از طرف شما نذری می‌دهم و آن فرد یهودی هزینه این کار را تقدیم دوست ما کرد تا این کار حتماً به عنوان اهدایی پیروان حضرت موسی(ع) به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز کرد: واقعاً هیچ انسان منصف و صاحب خردی این کارها را نمی‌پذیرد به ویژه اینکه نسبت به کتاب‌های مقدس و آسمانی مانند قرآن، تورات، انجیل و زبور باشد.

تعطیلی سفارت سوئد در کشورهای اسلامی

حجت‌الاسلام آقاتهرانی تأکید کرد: امروز ملت‌های اسلامی و دولت‌های اسلامی باید با یک وحدت و یکپارچگی قاطع توهین به قرآن را محکوم کنند و حتی پیروان ادیان الهی نیز وارد قضیه شوند؛ همانطور که این عزیزان در عزای امام حسین(ع) حضور دارند و شریک می‌شوند و با صراحت می‌گویند امام حسین(ع) فقط امام شما نیست و امام ما مسیحیان و یهودیان نیز هست. این نشان می‌دهد ما پیروان ادیان الهی نقاط مشترک و وجه اتحاد زیادی داریم و ما مسلمانان هم به طور متقابل به انبیای بزرگ الهی از جمله حضرت عیسی(ع) و حصرت موسی(ع) احترام می‌گذاریم.

کد

وی تصریح کرد: مسلمانان هم به طور خاص باید در مقابل این جنایت یک مانور وحدت جهانی برگزار کرده و کوتاهی و سکوت نکنند. باید هم عامل این کار و هم دولت حامی این اقدام را به شدت محکوم کرد. در این راستا می‌توان سفارتخانه سوئد را در کشورهای اسلامی تعطیل کرد و اقدام عراق در این رابطه که سفارت سوئد را تعطیل و آن را تبدیل به مرکز تعلیم و تربیت دینی کرد بسیار اقدام خوبی بود.       

انتهای پیام
captcha