برپایی محفل قرآنی در شب عاشورای حرم مطهر حسینی(ع) + عکس
کد خبر: 4158860
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

برپایی محفل قرآنی در شب عاشورای حرم مطهر حسینی(ع) + عکس

حرم مطهر امام حسین(ع) شامگاه جمعه، 6 مرداد همزمان با شب عاشورای حسینی در کربلای معلی صحنه حضور زائران در محفل قرآنی به یاد قرائت قرآن امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان در شب دهم محرم سال 61 هجری بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان امام حسین(ع)، کرار الشمری، مسئول مرکز اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان حسینی از برپایی محفل قرآنی در جوار حرم سید الشهداء(ع) خبر داد.

الشمری گفت: دارالقرآن هر ساله با برپایی فعالیت‌های قرآنی و الهام از آرمان‌های نهضت حسینی ایام عاشورا را گرامی می‌دارد و امسال نیز محفل قرآنی شب دهم محرم را به یاد محفل قرائت قرآن امام حسین(ع) و اهل بیت او در شب دهم ماه محرم سال 61 هجری برپا داشتند.

این مسئول آستان حسینی تأکید کرد برپایی چنین مراسمی در سالروز شهادت امام حسین(ع) و در همان مکانی که ایشان به لقاء الله پیوستند  خاستگاهی برای بیان مفاهیم شهادت و فداکاری است که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد تا دین جدش حضرت رسول اکرم(ص) را مصون بدارد.

جمع کثیری از زائران و عزاداران حرم امام حسین(ع) و همچنین قاریان ممتاز آستان مقدس حسینی در این مراسم حضور داشتند.

أسامة الكربلائی، وائل الكريطی و  عادل الكربلائی از جمله قاریانی بودند که در این مراسم به قرائت قرآن پرداختند و در پایان مراسم نیز زیارت عاشوراء با صدای سید هاشم السندی برگزار شد و سپس حاضران به عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش در کربلا پرداختند.

 
 
 
انتهای پیام
captcha