هیچ توجیهی برای هتک حرمت قرآن پذیرفته نیست
کد خبر: 4158847
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

هیچ توجیهی برای هتک حرمت قرآن پذیرفته نیست

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس با اشاره به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد گفت: هتک حرمت مقدسات محکوم بوده و هيچ توجیهی در این راستا پذیرفته نیست.

محمدکاظم کوچکی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارسمحمدکاظم کوچکی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد گفت: هتک حرمت قرآن کریم محکوم بوده و هيچ توجیهی در این راستا پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه این اقدام تنفرآمیز و هرگونه تفرقه و نفرت‌آمیزی را علیه مقدسات اسلامی خصوصاً قرآن کریم محکوم می‌کنیم، افزود: این اقدام موهن و زشت علیه کتاب مقدس آسمانی قلوب جمیع مسلمانان جهان را به درد آورد و نگاه‌های تنفرآمیز را علیه دولت سوئد تشدید کرد.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس از مجامع بین‌المللی خواستار برخورد با این حرکت زشت و ناپسند و عدم تکرار چنین رفتارهای اسلام‌ستیزانه‌ای شد.

کوچکی با اشاره به آیه 9 سوره حجر « إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ؛ بى‏‌ترديد ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده‏‌ايم و قطعا نگهبان آن خواهيم بود»، افزود: خود قرآن کریم بر محافظت و نگه‌داری معنوی این کتاب شریف صحه کرده و هیچ‌کس با هر توانی نمی‌تواند بر آن تغییری ایجاد کند.

وی، تکرار چنین رفتارهای سخیفانه‌ای را از عناد و لجبازی معاندین در برابر قرآن کریم دانست و افزود: بی‌شک چنین اقداماتی بر وحدت قلوب یک و نیم میلیارد مسلمان جهان افزوده و مصداق «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ...؛ و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد ...» (آیه 103 سوره آل عمران) را بیش از پیش محکم و مستحکم می‌کند.

انتهای پیام
captcha