داعش مسئولیت 2 انفجار تروریستی زینبیه دمشق را پذیرفت
کد خبر: 4158834
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

داعش مسئولیت 2 انفجار تروریستی زینبیه دمشق را پذیرفت

گروهک تروریستی داعش مسئولیت دو انفجار تروریستی هفته گذشته در زینبیه دمشق را که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت، برعهده گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، گروهک تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله تروریستی در منطقه زینبیه دمشق را پذیرفت.

پایگاه خبری اعماق که مرکز اطلاع‌رسانی گروهک تروریستی داعش شمرده می‌شود، در این بیانیه مسئولیت انفجار تروریستی پنجشنبه گذشته در حومه جنوبی دمشق را بر عهده گرفت، اما هیچ شواهدی در این باره ارائه نکرد.

پنجشنبه گذشته در پی انفجار یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در بین عزاداران حسینی در منطقه سیده زینب(س) در جنوب دمشق، 6 نفر شهید و 20 نفر زخمی شدند.

این دومین انفجار موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در دمشق طی هفته گذشته بوده است.

 سه‌شنبه گذشته نیز یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در منطقه زینبیه در جنوب دمشق منفجر شد که در نتیجه آن دو شهروند سوری مجروح شدند.

دمشق حدود یک سال و نیم پیش نیز شاهد انفجاری مشابه بوده است. اواخر بهمن‌ماه 1400 خبرگزاری سوریه از انفجار یک مینی‌بوس بمب‌گذاری‌شده در پایتخت این کشور خبر داده بود.

این در حالی است که محبان اهل بیت(ع) شب گذشته همزمان با عاشورای حسینی و صبح امروز با برپایی مراسم عزادارای در زینبیه و حرم حضرت زینب(س) تأکید کردند که هر گونه تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد ارعاب در بین عزاداران حسینی و کاستن از شور و حال مراسم سوگواری ناکام است.

انتهای پیام
captcha