محکومیت اهانت به ساحت قرآن در راهپیمایی عاشورایی میلیون‌ها یمنی + فیلم
کد خبر: 4158794
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

محکومیت اهانت به ساحت قرآن در راهپیمایی عاشورایی میلیون‌ها یمنی + فیلم

میلیون‌ها نفر از مردم یمن دیروز با برپایی راهپیمایی عاشورایی، لابی صهیونیستی را عامل اصلی تکرار اهانت به ساحت مقدس کتاب خدا توصیف و تأکید کردند که مقاومت هشت ساله مردم یمن به تأسی از قرآن کریم و قیام کربلاست.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، میلیون‌ها نفر از مردم یمن در استان‌های مختلف و به ویژه صنعاء، پایتخت این کشور با برپایی راهپیمایی‌های بزرگ عاشورایی بر پیروی از راه امام حسین(ع) در دفاع از کتاب خدا تاکید کردند.

شهروندان یمنی با سر دادن شعار «هیهات منا الذله» تأکید کردند که  مقاومت و پایداری آنها در برابر تجاوز ائتلاف سعودی ـ آمریکایی به تأسی از قرآن کریم و قیام کربلا و امام حسین(ع) و یارانش است.



عزاداران عاشورای حسینی در یمن همچنین به طور گسترده پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آن شعارهای «الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و پیروزی از آن اسلام است»، نوشته شده بود.

میلیون‌ها یمنی هتک حرمت قرآن کریم توسط لابی صهیونیستی را محکوم کردند/آماده

در بیانیه پایانی این راهپیمایی نیز تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم از سوی کشورهای سوئد و دانمارک محکوم و تأکید شده است: عاملان هتاکی به کتاب خدا به سفارش لابی صهیونیستی ـ یهودی مرتکب این جنایت می‌شوند.

در این بیانیه از حکام و ملت‌های عربی و اسلامی خواسته شده مواضع جدی و قاطعانه در قبال کشورهای موهن به قرآن کریم در پیش بگیرند که از جمله آن قطع روابط دیپلماتیک، تحریم اقتصادی کالاها و دیگر ابزارهای بازدارنده باشد.

سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله یمن هم طی نطقی در راهپیمایی عاشورایی صنعاء، امت اسلامی را به اتخاذ موضعی جدی و قاطع در قبال دشمنان توهین کننده به قرآن کریم دعوت کرد.

وی تأکید کرد: حداقل کاری که می‌توان انجام داد قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی است. اگر امت اسلامی همین موضع ساده و امکان‌پذیر را هم پیشه نکند در قبال مهم‌ترین مقدسات مسلمانان کوتاهی بزرگی مرتکب شدند.

رهبر انصار الله همچنین به جوامع غربی درباره کشیده شدن به پرتگاه سقوط توسط لابی یهودی هشدار داد و گفت: آنها تا کجا خشم و عذاب الهی را برای خود خریداری می‌کنند. ما از آنها می‌خواهیم از بردگی یهود خود را آزاد کنند و به رسالت الهی بازگردند.

الحوثی تأکید کرد: بزرگداشت مراسم عاشورا و برپایی مراسم عزای سبط رسول الله و صحبت ما از نهضت و واقعه کربلا گواه بر تأثیر بزرگ و مستمر نهضت امام حسین(ع) و شهادت ایشان است.

وی افزود: امام حسین(ع) و یارانش بزرگ‌ترین درس را به امت در پایداری بر حق و وفاداری به اسلام و ثبات در راه خدا داده است و اسلام با عظمت اصول و ارزش‌های خود در نهضت امام حسین(ع) و موضع آن در قبال اهل بیت و پیروانش تجلی دارد.

میلیون‌ها یمنی هتک حرمت قرآن کریم توسط لابی صهیونیستی را محکوم کردند/آماده

رهبر انصار الله یمن همچنین گفت: امروز امت اسلامی با شرارت و تروریسم لابی یهودی، آمریکا و متحدانش روبه رو هستند که یزیدیان زمانه شمرده می شوند.

الحوثی بر موضع اصول ملت فلسطین در قبال مساله فلسطین و تلاش مستمر آنها برای همکاری و هماهنگی با برادران فلسطینی در جهاد و مقاومت تأکید کرد و آن را تنها راه آزادسازی فلسطین برشمرد.

 

انتهای پیام
captcha