خطیب مسجدالاقصی: آزادی بیان حد و مرز دارد
کد خبر: 4158746
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
در واکنش به قرآن‌سوزی بیان شد؛

خطیب مسجدالاقصی: آزادی بیان حد و مرز دارد

خطیب مسجد الاقصی، شیخ عکرمه صبری، توجیه کشورهای اروپایی در مورد اهانت‌های اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم را مردود دانست و تاکید کرد که آزادی بیان حد و مرز خود را دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، شیخ صبری بعد از ظهر امروز تاکید کرد که مسلمانان با سوزاندن هر گونه کتاب مقدسی مخالف بوده و بهانه‌های برخی کشورهای غربی برای توجیه این کار را نیز مردود و غیر قانع کننده می‌دانند.

خطیب مسجد الاقصی در مصاحبه با آناتولی از داخل مسجد الاقصی در این باره اظهار کرد: غرب یک توجیه بی ارزش و غیر قانع کننده دارد و آن نیز این است که آنچه برخی افراد در آتش زدن قرآن انجام می دهند، در دایره آزادی بیان قرار می گیرد که این از پایه و اساس مردود است.


درباره آزادی بیان در دانشنامه ایکنا بیشتر بخوانید!

درباره قرآن سوزی در دانشنامه ایکنا بیشتر بخوانید!

درباره وهن قرآن در دانشنامه ایکنا بیشتر بخوانید!


شیخ صبری در مخالفت با بهانه برخی کشورهای غربی از جمله سوئد و دانمارک در توجیه صدور مجوز سوزاندن قرآن کریم با عنوان «آزادی بیان» نیز تصریح کرد: آزادی بیان حد و مرز و قاعده و قانون دارد.

وی تاکید کرد این مرز جایی است که عمل انجام شده باعث تحریک احساسات مسلمانان یا احساسات پیروان سایر ادیان شود.

خطیب مسجد الاقصی ضمن تاکید بر این که مسلمانان با سوزاندن انجیل و تورات نیز مخالف هستند، افزود: ما مسلمانان به همه پیامبران و فرستادگان خدا ایمان داریم و هیچ کتاب مقدسی را نمی سوزانیم؛ با سوزاندن هر کتابی و هر گونه اقدامی که آزادی دائمی مسلمانان را زیر پا بگذارد یا به فتنه میان مسلمانان و جهان به طور کلی منجر شود نیز مخالف هستیم.

شیخ صبری ضمن درخواست از کشورهای غربی برای پایبندی به قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد مبنی بر جرم انگاری هر آنکه مقدسات یا هر امر مقدسی را زیر پا بگذارد، همچنین عنوان کرد: با درد و تأسف، قرآن کریم بارها سوزانده شد و این چالش بزرگی برای دو میلیارد مسلمان در جهان است که بی حرکت ماندند؛ غرب به ما گستاخی می کند چرا که هیچ واکنشی متناسب با این جنایت شنیع وجود ندارد.

خطیب مسجد الاقصی در این باره ادامه داد: ما مسئولیت حفاظت از قرآن کریم را برعهده کشورهای عربی و اسلامی می‌گذاریم تا غرب و هر کسی که به خود اجازه دهد در قبال پیامبر خدا (ص) یا قرآن مجید جسارت کند را ادب کنند؛ ما در مسجد مبارک الاقصی آنچه می‌گذرد را محکوم می‌کنیم و به همه مسلمانان می‌گوییم که باید از کتاب خدا حفاظت کنند و جوانمردی و شجاعت ایمانی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha