انتقاد حزب چپ سوئد از عملکرد دولت در موضوع قرآن‌سوزی
کد خبر: 4158255
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

انتقاد حزب چپ سوئد از عملکرد دولت در موضوع قرآن‌سوزی

حزب مخالف دولت سوئد از عملکرد ضعیف این کشور در مدیریت موضوع قرآن‌سوزی انتقاد و وضعیت پیش روی سوئد در سطح بین‌المللی را خطرناک توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، حزب اپوزیسیون چپ سوئد  خواستار تشکیل جلسه اضطراری پارلمانی درباره قرآن‌سوزی‌ها شد.

مورگان یوهانسون، سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات، در بیانیه‌ای گفت: ما خواهان آن هستیم که کمیته سیاست خارجی هر چه سریع‌تر به یک جلسه فوق‌العاده فراخوانده شود تا به این موضوع پرداخته شود. یوهانسون از دولت خواست تا اقداماتی را برای حفاظت از جان سوئدی‌ها و منافع سوئد اتخاذ کند.

وی افزود که سوئد خود را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داده است که به‌طور پیوسته بدتر می‌شود. سوسیال دموکرات‌ها از دولت دست راستی خواستند تا نهادهای مربوطه را در مورد بحران دیپلماتیکی که سوئد با آن مواجه است، آگاه کند و با سایر احزاب در مورد چگونگی مدیریت وضعیت آشفته ناشی از قرآن‌سوزی در داخل و در سطح بین‌المللی رایزنی کند. یوهانسون اعلام کرد که عملکرد دولت در طول این بحران کم رنگ بوده و واکنش مشخصی نداشته است. او افزود: من می توانم تا حدودی این امر را درک کنم اما در عین حال آنها موظفند این موضوع را مدیریت کنند و واکنش مناسب نشان دهند.

در همین حال به گفته وزارت امور خارجه الجزایر، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد در گفت‌وگوی تلفنی با احمد عطاف، همتای الجزایری خود گفت که سوئد در تلاش است قانون را تغییر دهد تا از هتک حرمت قرآن در آینده جلوگیری کند و این اقدامات را «نفرت‌انگیز» توصیف کرد.

بیلستروم به محدودیت‌های قانون اساسی اشاره کرد که توانایی دولت وی را برای جلوگیری از چنین رفتارهایی محدود می‌کند و در عین حال از چنین اقداماتی عمیقاً ابراز تأسف کرد. وی گفت: ما در تلاش هستیم تا بی‌احترامی به قرآن تکرار نشود.

بیلستروم همچنین ابتکار وزارت دادگستری سوئد برای ارزیابی امکان تصویب قانون حفظ نظم عمومی برای جلوگیری از تکرار چنین رفتارهای غیرقابل قبولی به عطاف اطلاع داد.

انتهای پیام
captcha