درخواست الازهر برای تحریم اقتصادی سوئد و دانمارک
کد خبر: 4158150
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

درخواست الازهر برای تحریم اقتصادی سوئد و دانمارک

در پی هتک حرمت اسلام و قرآن در استکهلم و کپنهاگ، الازهر مصر از ملت‌های اسلامی خواست در حمایت از قرآن کریم به تحریم محصولات سوئد و دانمارک ادامه دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، الازهر مصر، امروز در بیانیه‌ای از ملت‌های اسلامی خواست در حمایت از قرآن کریم به تحریم محصولات سوئد و دانمارک ادامه دهند.

در این بیانیه‌ آمده است: الازهر از جامعه جهانی می‌خواهد که تحریم‌های بازدارنده برای توقف کارزارهای نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان اعمال کنند و توهین به مقدسات دینی را جرم انگاری نمایند.

این بیانیه می افزاید: الازهر اصرار کشورهای سوئد و دانمارک برای اتخاذ تصمیماتی که درها را به روی سیاست‌های خصمانه و نژادپرستانه و نفرت‌انگیز علیه اسلام و مسلمانان باز می‌کند و به جنایتکاران تروریست اجازه می‌دهد که قرآن را بسوزانند و به عواطف نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان توهین کنند محکوم می‌کند. این جوامع هویت نژادپرست و سیاست‌های وحشیانه خود که خشونت، نفرت و نابردباری را گسترش می‌دهد، آشکار کرده‌اند.

الازهر در بیانیه خود از مردم کشورهای عربی و اسلامی خواست تا در جهت یاری دین خدا و کتاب او به تحریم محصولات سوئدی و دانمارکی، هر چند در مقیاس کوچک ادامه دهند و همچنین دولت‌ها و سازمان‌های اسلامی را به ضرورت اتخاذ موضع واحد و مدبرانه در قبال اقدامات این کشورها که به مقدسات دینی احترام نمی‌گذارند و صرفاً زبان مادیات و منافع اقتصادی را می‌فهمند دعوت کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: الازهر از سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این جنایات که نوعی تشویق این کشورها به ادامه ارتکاب جنایت خصومت آشکار با اسلام و مسلمانان است شگفت‌زده است.

الازهر تأکید کرد: قرآن کریم به‌عنوان کتابی هدایت‌گر برای بشریت و برای هرکسی که عقل و قلب و فطرت دارد و به آلودگی‌های دنیوی دچار نشده است، باقی و قبله جانهاى حق‌جو خواهد ماند و  مكر دسيسه‌گران و حماقت آنها لطمه‌ای به این کتاب مقدس نمی‌زند و ذره‌ای از ارزش این کتاب مقدس کم نخواهد شد.

۲۸ ژوئن گذشته «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید. پس از آن، دستگاه قضایی عراق حکم جلب این شهروند سوئدی عراقی‌تبار را صادر کرد و وزارت خارجه عراق از دولت سوئد خواست تا فرد هتاک به قرآن کریم را جهت محاکمه به این کشور تحویل دهد. 

همچنین اخیراً یک گروه افراطی در دانمارک اقدام به سوزاندن قرآن کریم در مقابل سفارت عراق کردند که این اقدام خشم جهان اسلام را برانگیخته است.

انتهای پیام
captcha