پاکستان: هتک حرمت قرآن به روابط بین ادیان آسیب می‌زند
کد خبر: 4157924
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

پاکستان: هتک حرمت قرآن به روابط بین ادیان آسیب می‌زند

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، هدف از هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای غربی را آسیب زدن به همزیستی و روابط بین پیروان ادیان دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از تریبیون، پاکستان امروز سه‌شنبه، 3 مرداد با اعتراض شدید به هتک حرمت به قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در دانمارک،  خواستار اقدام فوری و جمعی برای مقابله با اسلام‌هراسی شد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور در توییتی نوشت: الگوی تکرار شونده این حوادث شنیع و شیطانی، هدف شومی دارد: آسیب رساندن به روابط بین ادیان، آسیب رساندن به صلح و هماهنگی و ترویج نفرت مذهبی و اسلام‌هراسی.
 وی در ادامه این توییت نوشت: حادثه اخیر هتک حرمت به قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در دانمارک، مسلمانان سراسر جهان را به شدت ناراحت کرده است. ما در پاکستان دچار درد و ناراحتی عمیقی هستیم. 
    شهباز شریف از دولت‌ها و رهبران ادیان خواست که به چنین اعمال نفرت‌آمیزی پایان دهند. وی همچنین نوشت: اجازه ندهیم تعداد اندکی انسان گمراه و شرور احساسات میلیاردها انسان را جریحه‌دار کنند. نگذاریم آنها برنامه‌های نفرت‌پراکنانه خود را تحمیل کنند. 

در همین حال، حسین براهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی(OIC) از تلاش‌های پاکستان برای مبارزه و مقابله با اسلام‌هراسی قدردانی کرد. وی امروز در گفت‌وگوی تلفنی با بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان از نقش مهم این کشور در این زمینه در سازمان ملل قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با محکومیت این گونه اقدامات ناپسند، قطعنامه مصوب پارلمان پاکستان در نشست ششم جولای و برگزاری روز تقدس قرآن در سراسر پاکستان در اوایل ماه جاری میلادی را به اطلاع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی رساند.

بلاول از واکنش سریع OIC به این اقدامات مذموم تحت نظارت دبیر کل این سازمان قدردانی کرد. وی از برگزاری نشست فوق‌العاده غیرعلنی کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در دوم ماه جاری در جده و صدور بیانیه جامع پس از این نشست تقدیر کرد.

بلاول همچنین از تصمیم سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشست اضطراری وزیران در این زمینه استقبال کرد و دبیرکل را در جریان تماس‌های تلفنی خود با وزرای خارجه ایران، عربستان سعودی و ترکیه در این زمینه قرار داد. وزیر امور خارجه پاکستان همچنین اطمینان داد که این کشور آماده است تا فعالانه در تمام ابتکارات سازمان همکاری اسلامی برای جلوگیری از موج مذموم اسلام‌هراسی مشارکت کند.

انتهای پیام
captcha