تحصن علیه هتاکان ساحت قرآن مقابل کنسولگری سوئد در قدس
کد خبر: 4157898
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

تحصن علیه هتاکان ساحت قرآن مقابل کنسولگری سوئد در قدس

رئیس کمیته عالی اسلامی در قدس طی سخنانی در تحصن ضد قرآن‌سوزی مقابل کنسولگری سوئد، مجوز کشورهای اروپایی برای تکرار هتک حرمت قرآن کریم را جنگ با کتاب آسمانی توصیف و تأکید کرد که کشورهای اسلامی باید تحریم سیاسی و اقتصادی این کشورها را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اردنی پترا، شهروندان فلسطینی دیروز دوشنبه با تحصن مقابل کنسولگری سوئد در شهر قدس اشغالی تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

شیخ عکرمه صبری، رئیس کمیته عالی اسلامی در قدس در جریان این تحصن تأکید کرد: ما برای دفاع از خدا و کتاب خدا در اینجا جمع شده‌ایم و گستاخی و تعرض به قرآن کریم از سوی دشمنان اسلام و کینه توزان را محکوم می‌کنیم.

شیخ صبری تأکید کرد: سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم جنایتی بزرگ و اقدامی تحریک‌آمیز علیه احساسات مسلمانان است و ما موضع دولت سوئد که مجوز وقوع چنین جرمی را صادر می‌کند و عوامل ارتکاب آن را مجازات نمی‌کند، محکوم می‌کنیم.

این مسئول فلسطینی افزود: چنین مواضعی از سوی دولت‌های اروپایی، جنگ با اسلام است و کشورهای عربی و اسلامی باید کشورهای هتاک به قرآن کریم را از لحاظ سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی تحریم کنند تا چنین رفتارهای موهن تکرار نشود.

نهادهای اسلامی فلسطین، علما و فعالان فلسطینی نیز در نامه‌ای به کنسولگری سوئد، سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم را محکوم  و دولت سوئد را مسئول اجازه دادن به تکرار این اقدام خصمانه تحت پوشش آزادی عنوان کردند.

در این نامه آمده است که آزادی بیان هرگز به معنای هتک حرمت کتب آسمانی نیست و دولت سوئد باید اقدامات قانونی برای ممانعت از تکرار این رفتارها که بازتاب نفرت دینی است، اتخاذ کند.

کشورهای سوئد و دانمارک طی دو هفته اخیر صحنه تکرار جنایت قرآن سوزی بودند که خشم مسلمانان را در پی داشته است.

انتهای پیام
captcha