تحریم محصولات سوئدی از سوی فروشگاه بزرگ قطری
کد خبر: 4157888
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

تحریم محصولات سوئدی از سوی فروشگاه بزرگ قطری

یکی از بزرگترین فروشگاه‌های قطری اعلام کرد در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم، تمامی محصولات سوئدی را تحریم می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، یکی از بزرگترین فروشگاه‌های قطر اعلام کرد به نشانه اعتراض به صدور مجوز قرآن‌سوزی از سوی دولت سوئد، تمام محصولات سوئدی را تحریم می‌کند.

«السوق البلدی» که متعلق به محمد بن عبدالله العطیه تاجر قطری است، خروج کلیه محصولات سوئدی از تمام شعب خود تا اطلاع ثانوی را اعلام کرد.

 

فعالان شبکه‌های اجتماعی با استقبال از این اقدام «السوق البلدی»، خواستار یک کمپین سازمان یافته بزرگ برای تحریم محصولات سوئدی شدند.

سوئد با وجود خشم گسترده اعراب و اسلام در سطوح رسمی و مردمی، اصرار دارد به افراط‌گرایان اجازه توهین به اسلام، هتک حرمت و سوزاندن قرآن را بدهد. چندین کشور عربی و اسلامی سفرای سوئد و دانمارک را پس از اجازه سوزاندن قرآن از سوی مقامات این کشور احضار و شدیداً به این اقدام اعتراض کردند.

پیش از این، شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی عمان، در صفحه توییتر خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلمانان باید همه روابط خود را به طور کامل با سوئد قطع کنند. وی خواستار تحریم سوئد در پاسخ به جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان و عدم احترام به مقدسات آنان شد.

الخلیلی در توییت خود نوشت: اصرار سوئد بر ادامه مسیر اشتباه و بازنگشتن از دشمنی با اسلام و مسلمانان با هتک حر‌مت بزرگ‌ترین مقدسات آن‌ها، بر مسلمانان واجب می‌سازد که همه روابط خود را با آن قطع و آن کشور را به طور کامل تحریم کنند.

مفتی عمان روز ۱۱ تیرماه نیز به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و از مسلمانان جهان خواست که کالاهای سوئدی را تحریم کنند. وی گفت: مسلمانان در شرق و غرب جهان باید با این جنایت مقابله کنند و کمترین کاری که باید در برابر این جنایت بزرگ انجام دهند، تحریم کامل تولیدات و کالاهای سوئدی است.

مفتی عمان همچنین همه طرف‌های اسلامی اعم از دولتی، نهادها یا هر مسلمانی را که معاملات تجاری و مالی با سوئد دارند، به لغو این معاملات دعوت کرد.

انتهای پیام
captcha