جهاددانشگاهی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به نشاط در دانشگاه‌ها کمک کند
کد خبر: 4157840
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به نشاط در دانشگاه‌ها کمک کند

مسلم مخفی با بیان اینکه راهبرد ایمان و امید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در جهاد‌دانشگاهی به خوبی سرلوحه کارها قرار گیرد، گفت: جهاددانشگاهی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد به نشاط در دانشگاه‌ها کمک کند.

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با فرمانداربه گزارش ایکنا از همدان، مسلم مخفی، فرماندار همدان، امروز، سوم مردادماه در دیدار سرپرست و معاونان جهاددانشگاهی همدان در آستانه سالگرد تأسیس این نهاد اظهار کرد: ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشجو و دانشگاه می‌تواند توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی تقویت شود.

وی با بیان اینکه راهبرد ایمان و امید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در جهاد‌دانشگاهی به خوبی سرلوحه کارها قرار گیرد به فعالیت رسانه‌های تأثیرگذار در جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های بسیار خوبی در استان در حال اجراست که در هفته دولت بخشی از آن‌ها افتتاح می‌شود، لازم است رسانه‌های جهاد‌دانشگاهی با پرداختن به آن باعث امیدواری مردم شوند.

فرماندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقدس واژه «جهاد» اظهار کرد: در مجموعه جهاددانشگاهی نیروهایی خوش‌فکر فعالیت دارند و صدق و صفای موجود در این مجموعه باعث پیشبرد اهداف شده است‌. بخشی از مشکلات فرزندآوری در کشور مربوط به مسائل فرهنگی است، اما در مواردی نیز مشکلات پزشکی خانواده‌ها را از داشتن فرزند محروم کرده که با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به تحکیم خانواده و بهبود روابط زوجین می‌توان کمک کرد.

مهدی میرزاپور، سرپرست جهاددانشگاهی همدان نیز در این دیدار بیان کرد: تأسیس سلامتکده طب سنتی یکی از پروژه‌های شاخص در یک سال گذشته بوده که در دو شیفت صبح و عصر به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد. به سرانجام رساندن پروژه درمان ناباروری با جدیت در حال پیگیری است که امید است با تخصیص به موقع منابع تا بهمن‌ماه بخشی از آن به بهره‌برداری برسد.

وی بهره‌مندی نزدیک به ۱۷ هزار نفر از خدمات مرکز طب‌کار، تدوین سند راهبردی کاهش و کنترل طلاق، ارائه خدمات مشاوره خانواده و تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای بدون برنامه استان همدان را از جمله فعالیت‌های معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی همدان برشمرد.

میرزاپور درخصوص فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی همدان نیز گفت: نزدیک به یک هزار و 300 دانشجو در مؤسسه غیرانتفاعی و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و دو مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت در همدان و یک مرکز نیز در ملایر فعالیت دارند. جهاددانشگاهی با آموزش‌های کوتاه‌مدت سعی دارد ورود نیروی ماهر به بازار کار را تسریع کرده و در این راستا در سال گذشته بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، از آموزش‌های تخصصی این نهاد در استان بهره‌مند شده‌اند.

وی برگزاری مناظرات دانشجویی، اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور، مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح‌های نظرسنجی و انعکاس اخبار استان در خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس را از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی دانست.

انتهای پیام
captcha