سیاست‌های ضد دینی به ضرر غرب تمام خواهد شد
کد خبر: 4157712
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
هشدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به کشورهای غربی:

سیاست‌های ضد دینی به ضرر غرب تمام خواهد شد

آیت‌الله رضا رمضانی با بیان اینکه غرب باید معیارهای دوگانه را کنار بگذارد، گفت: الان کسی جرأت ندارد به هولوکاست توهین کند و آن را زیر سؤال ببرد ولی به راحتی به مقدسات دو میلیارد انسان اهانت می‌شود و مطمئناً این نوع برخوردها به ضرر خود غرب تمام خواهد شد.

رضا رمضانیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دوم مردادماه در هم‌اندیشی واکاوی ابعاد فقهی، حقوقی و سیاسی حکم رهبر انقلاب در محکومیت آتش‌سوزی قرآن که از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: نگاه ما نسبت به قرآن نگاه جامع و دقیقی باید باشد و قرآن را به عنوان قانون زندگی و کتاب حیات و تأمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت بدانیم لذا توهین به قرآن توهین به معنویت، عقلانیت، آزادی، عدالت و ... است.

بروز و ظهور اجتماعی قرآن؛ عامل اهانت به آن

وی افزود: چنین اتفاقاتی که در گوشه و کنار جهان رخ می‌دهد در دهه‌های اخیر به یک رویدارد زنجیره‌ای تبدیل شده است و قلوب پیروان ادیان و مسلمانان را جریحه‌دار کرده است؛ امرزوه قرآن ظهور و بروز اجتماعی دارد و صرفاً در جهت فردی نقش‌آفرین نیست و همین جهات اجتماعی سبب ایجاد عجز برای دشمنان قرآن شده است و آن‌ها برای جلوگیری از بروز اجتماعی قرآن کریم به آن اهانت کرده و آن را می‌سوزانند. 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: عامل چنین اهانت‌هایی ریشه در عجز دشمنان در مقابل اسلام و انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن دارد؛ شرق به زباله‌دان تاریخ رفت و امروزه اسلام با ظهور اجتماعی خود در برابر استکبار و جریان سلطه ایستاده است و این دشمنی‌ها را باید در این راستا تحلیل کرد.

رمضانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیامی که قبلاً درباره اهانت یک فرد در آمریکا به قرآن کریم منتشر فرمودند تأکید داشتند این رفتار، جنون‌آمیز و مشئمزکننده و نفرت‌آمیز و حادثه تلخ و بزرگی است که باز تکرار خواهد شد و امروز شاهد تکرار آن هستیم، تصریح کرد: رهبری در پیام‌های خود تأکید دارند که مسلمانان آماده زندگی مسالمت‌آمیز با همه مردم جهان هستند ولی در برابر ظلم و زور و اهانت به مقدسات کوتاه نمی‌آیند لذا در پیام اخیر نسبت به پیامدهای خطرناک این مسئله هشدار دادند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمی و غیرعلمی غیرقابل تردید است ولی مهم‌ترین دستاورد آن حضور اجتماعی و تشکیل نظام اسلامی است و لیبرالیسم نمی‌تواند در برابر این قدرت ساکت بماند لذا درصدد براندازی دین و محدودیت برای آن برآمده‌اند و چون نمی‌توانند با اصل دین مقابله کنند فردگرایی دینی و معنویت‌های بدلی را ترویج می‌کنند و دست به کارهایی چون اهانت به قرآن می‌زنند.

وی افزود: اینها درصددند قداست‌زدایی را نهادینه کنند زیرا در غرب، این مسائل را امری معمولی می‌دانند و توهین به حضرت عیسی و مریم(علیهما السلام) را در ذیل آزادی بیان می‌دانند که به هیچ وجه قابل پذیرش برای ما نیست و با توجه به قدرت و اقتدار معنوی و فکری مسلمین این ادبیات غرب باید کاملاً تغییر کند.

رمضانی افزود: از جهت حقوقی هم این چنین کارها باعث آزار و اذیت بیش از دو میلیارد مسلمان است و این برخلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر است لذا حقوقدانان عالم باید این مسئله را بررسی کنند که موضوعی که باعث آزار دو میلیارد انسان است، چه وجه قانونی دارد. برخورد دوگانه غرب با این اهانت‌ها باید روشن شود زیرا الان سخن گفتن درباره هولوکاست جرم تلقی می‌شود و مجازات زندان و جریمه و ... در پی دارد.

وی تأکید کرد: غرب باید تکلیف خود را در این زمینه روشن کند زیرا توهین به قرآن صرفاً اهانت به مسلمانان نیست بلکه اهانت به پیروان همه ادیان است و همه اندیشمندان باید آن را محکوم کنند.  

رمضانی با بیان اینکه بحث جرم‌انگاری اهانت به مقدسات در ابواب فهقی ما به صورت مفصل بیان شده است و در روایات هم موارد متعدد وجود دارد، اظهار کرد: در غرب هم در یک دوره‌ای اهانت به مقدسات جرم بود ولی الان این مسئله وجود ندارد و باید الان به لحاظ حقوقی این جرم‌انگاری را انجام دهد زیرا عدم آن می‌تواند باعث ایجاد خشونت بیشتر در جهان شود.

سازمان‌های بین‌المللی اهانت به مقدسات را جرم‌انگاری کنند

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: سازمان بین‌الملل و سازمان کنفرانس اسلامی و اندیشمندان دینی باید اهانت به مقدسات را جرم‌انگاری کنند و نسبت به این اتفاق اخیر و ناگوار که قلب بیش از 4 میلیارد پیرو ادیان را جریحه‌دار کرده است؛ همچنین مسلمانان در این باره کوتاه نخواهند آمد کما اینکه سلمان رشدی بعد از فتوای امام یک روز آرام نداشته است.

وی اضافه کرد: غرب باید بداند مسلمانان اهانت به مقدسات را برنمی‌تابند؛ آن‌ها مرتکب خطایی بزرگی شده‌اند و دولت سوئد هم مع‌الاسف حمایت کرده است؛ قدرت مسلمانان باید به جایی برسد که کسی جرأت این جسارت‌ها را نداشته باشد و غرب هم اگر دوست دارند زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار مسلمانان داشته باشند باید قدرت معنوی و فکری و اخلاقی اسلام را بپذیرند و بدانند چنین کارهایی بدون پاسخ نخواهد ماند و در نهایت این اقدامات به ضرر سیاست‌های خود آن‌ها تمام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha