تکرار قرآن‌سوزی عصبانیت موساد از اتحاد مسلمانان را نشان می‌دهد
کد خبر: 4157592
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم:

تکرار قرآن‌سوزی عصبانیت موساد از اتحاد مسلمانان را نشان می‌دهد

یک روزنامه فرامنطقه‌ای عرب زبان تأکید کرد با روشن شدن رابطه عنصر هتاک به ساحت قرآن مجید و پرچم عراق با موساد، معلوم می‌شود که رژیم صهیونیستی از نقش بغداد در نزدیک کردن ایران و عربستان عصبانی است.

به گزارش ایکنا روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم در یادداشتی به قلم جاسم یونس الحریری، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه بغداد با عنوان «رابطه موساد اسرائیل با سلوان مومیکا چیست؟» تأکید کرد که این حوادث برخاسته از خشم رژیم صهیونیستی از نقش عراق در نزدیکی ایران و عربستان است.

در این یادداشت آمده است: هر ناظر منصفی با نگاهی به قضیه تکرار قرآن‌سوزی توسط سلوان مومیکا متوجه می‌شود که نمی‌توان این موضوع را یک رفتار شخصی بدون انگیزه خارجی دانست، زیرا همه داده‌های در دسترس حاکی است که او دستور العمل سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را پیاده کرده و موساد از سال 2019 این فرد را به خدمت گرفته است.

نویسنده افزود: با افزایش نقش منطقه‌ای و بین‌المللی عراق از جمله در  گرد هم آوردن  ایران و عربستان دو کشور رقیب یکدیگر طی پنج دور مذاکره بین دو طرف در بغداد که به ازسرگیری روابط بین این دو کشور اسلامی و امضای توافق بین دو طرف در مارس 2023  منجر شد، حالا موساد با دست داشتن در تکرار حوادث قرآن‌سوزی در سوئد، دانمارک و نروژ، کشورهای اروپایی را علیه عراق به کار گرفته تا این کشور را در اروپا و سپس در جهان منزوی کند و سفارتخانه‌های اروپایی هم(که مورد هجمه معترضان به قرآن سوزی قرار می‌گیرند) بهانه بیاورند که در بغداد ثبات امنیتی ندارند و عراق را ترک کنند.

رأی الیوم در ادامه به بیانیه اخیر وزارت اطلاعات ایران درباره درباره عنصر هتاک به قرآن مجید و کشف شواهد ارتباط وی با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اشاره کرد که در آن آمده است: برگزاری نمایش شوم هتک حرمت از مصحف شریف، دقیقاً با هدف ایجاد موج رسانه‌ای غالب و به حاشیه راندن اخبار جنایات هولناک و گسترده‌ی رژیم صهیونیستی در ساحل غربی به‌ویژه جنینِ مظلوم و سرافراز طراحی و اجرا شد. این رویّه‌ی معمول صهیونیست‌هاست که همراه با هر پروژه‌ی کشتار و ویران‌سازی، پروژه‌ی تبهکارانه‌ دیگری به‌منظور انحراف توجهات از آن عملیات شیطانی اجرا می‌‌کنند.

این روزنامه ادامه بیانیه وزارت اطلاعات ایران را هم آورده، درباره اینکه فرد هتاک به ساحت قرآن کریم، متولد سال ۱۹۸۶ در عراق بوده و در سال ۲۰۱۹ به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده است. او که در منطقه‌ محل اقامت پیشین خود در عراق به بدنامی اشتهار داشت، همان بدنامی و سوابق سوء خود را به‌عنوان کارنامه‌ مطلوب صهیونیست‌ها ارائه می‌کند و مورد قبول و استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد. نام‌برده پس از آن، نقش عمده‌ای در جاسوسی از جریان مقاومت و پیشبرد پروژه‌ تجزیه‌ عراق ایفا می‌‌کند. اقامت در سوئد را به‌عنوان دستمزد خیانت‌هایش به ملّت عزیز عراق و امّت گرامی اسلام، از صهیونیست‌ها مطالبه و دریافت می‌کند. پس از اقامت در سوئد، مزدوری خویش برای رژیم غاصب را در قالب مأموریت‌های متناسب با شرایط و دسترسی‌های جدیدش ادامه می‌دهد. از آن جمله است در هفته‌های اخیر و به‌دنبال برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت مشروع مردمی در مناطق اشغالی ۱۹۶۷ و ساحل غربی رود اردن، همزمان این عنصر خیانت‌پیشه، پروژه‌ای سیاه و ملحدانه را به اجرا می‌گذارد.

نویسنده همچنین به سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در دوازدهم جولای به مناسبت سالروز جنگ 33 روزه اشاره کرد که گفته بود: مومیکا پناهنده عراقی در سوئد با موساد ارتباط دارد و هدف از کارش فتنه‌انگیزی بین مسلمانان و مسیحیان است و محکومیت حادثه قرآن‌سوزی از سوی رجال دینی مسیحیت نقش بزرگی در اجتناب از بروز فتنه داشته است.

رأی الیوم نوشت: سلون مومیکای جنایتکار با حزب افراطی دانمارکی خط هارالد و سازمان نژادپرست آلمانی باکیتا مرتبط است که هر دو با عناصر موساد اسرائیل مرتبط هستند که او را در جنایت هر دو بار قرآن‌سوزی همراهی می‌کردند.

این روزنامه افزود: عناصر موساد همچنین برای مومیکا یک تلفن اضطراری در نظر گرفتند تا در صورت مواجهه با هر گونه تهدیدی با آنها تماس بگیرد و همراهان دیگری از عناصر موساد نیز پیوسته به او شیوه محافظت از خود در برابر تهدیدها را آموزش می‌دهند بخصوص که وی مجبور به ترک محل سکونتش و انتقال به روستایی در حومه استکهلم شده است.

نویسنده افزود: مومیکا در مورد چگونگی انجام جنایات خود و خطاب  قرار دادن مردم نیز تحت آموزش‌های اطلاعاتی از سوی عناصر موساد قرار گرفته و آنها متعهد به حمایت از وی شدند؛ اما برخی نزدیکان این فرد ملحد هم خبر داده‌اند که عناصر موساد او را تهدید کردند که اگر از ارتکاب جرایمی که به وی امر می‌شود، انصراف دهد، او را تصفیه خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha