قطع رابطه با سوئد واجب دینی است
کد خبر: 4157441
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
مفتی عمان:

قطع رابطه با سوئد واجب دینی است

مفتی عمان در توییتی در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد تأکید کرد که قطع رابطه بین کشورهای اسلامی با این کشور یک واجب دینی است.

به گزارش ایکنا، شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی عمان، در صفحه توییتر خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلمانان باید همه روابط خود را به طور کامل با سوئد قطع کنند.

مفتی عمان خواستار تحریم سوئد در پاسخ به جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان و عدم احترام به مقدسات آنان شد.

الخلیلی در توییت خود نوشت: اصرار سوئد بر ادامه مسیر اشتباه و بازنگشتن از دشمنی با اسلام و مسلمانان با هتک حر‌مت بزرگ‌ترین مقدسات آن‌ها، بر مسلمانان واجب می‌سازد که همه روابط خود را با آن قطع و آن کشور را به طور کامل تحریم کنند.

وی افزود: از همه کشورهای اسلامی و ملت‌های آن‌ها می‌خواهیم که به این امر توجه کنند و در این باره سهل‌انگاری نکنند.

مفتی عمان روز ۱۱ تیرماه نیز به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و از مسلمانان جهان خواست که کالاهای سوئدی را تحریم کنند.

وی گفت: مسلمانان در شرق و غرب جهان باید با این جنایت مقابله کنند و کمترین کاری که باید در برابر این جنایت بزرگ انجام دهند، تحریم کامل تولیدات و کالاهای سوئدی است.

مفتی عمان همچنین همه طرف‌های اسلامی اعم از دولتی، نهادها یا هر مسلمانی را که معاملات تجاری و مالی با سوئد دارد، به لغو این معاملات دعوت کرد.

هتک حرمت قرآن کریم که در هفته‌های اخیر در سوئد انجام شده، موج گسترده‌ای از واکنش‌ها در کشورهای اسلامی را به همراه داشته است.

انتهای پیام
captcha