نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در خصوص هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4157135
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در خصوص هتک حرمت قرآن

وزارت خارجه عراق از نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درخصوص تکرار هتک حرمت قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه عراق از تصمیم اتخاذ شده برای برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور ایجاد مکانیسم‌های جمعی برای مقابله با «اسلام‌هراسی» و هتک حرمت قرآن کریم خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم با هدف توسعه مکانیسم‌های جمعی برای مقابله با اسلام‌هراسی در چارچوب تصمیمات ملی و بین‌المللی اتخاذ شده است.

وزارت خارجه عراق در همین زمینه از جامعه بین‌المللی خواست تا به گونه‌ای مسئولانه و برابر، همانطور که در قطعنامه‌های بین‌المللی تصریح شده است، در برابر تعهدات خود عمل کند.

پیشتر وزارت خارجه عراق هتک حرمت قرآن کریم و بی احترامی به پرچم جمهوری عراق در مقابل سفارت این کشور در دانمارک را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده بود.

این وزارتخانه بر تعهد کامل خود برای پیگیری این رخداد شنیع که نمی‌تواند در چارچوب آزادی بیان قرار گیرد، تأکید کرد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که یک گروه راست افراطی دانمارکی ضد اسلامی روز گذشته یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت این کشور، به آتش کشید.

پنج‌شنبه گذشته، سلوان مومیکا، شهروند عراقی‌الاصل سوئدی، یک نسخه از قرآن و پرچم عراق را در مقابل سفارت بغداد در استکهلم پاره کرد. این دومین مرتبه است که مقامات سوئدی به این فرد اجازه می‌دهند تا به اسلام و مقدسات اسلامی و شخصیت‌های جهان اسلام توهین کند.

این اقدام با محکومیت گسترده چندین کشور مواجه شد و دولت سوئد را بر آن داشت تا از موضع خود عقب‌نشینی کرده و سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم را محکوم کند و آن را اقدامی ضد اسلامی توصیف کند.

دولت عراق در واکنش به مجوز مکرر دولت سوئد برای سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم، تصمیم به اخراج سفیر سوئد از خاک عراق گرفت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha