تأکید رئیس جمهور عراق بر توقف نفرت‌پراکنی علیه اسلام
کد خبر: 4157133
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

تأکید رئیس جمهور عراق بر توقف نفرت‌پراکنی علیه اسلام

رئیس جمهور عراق در سخنانی از غربی‌ها خواست تا به اقدامات تحریک‌آمیز و نفرت‌پراکنی علیه اسلام پایان دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، عبد اللطیف رشید، رئیس جمهور عراق، از دولت‌ها و سازمان‌های غربی خواست تا به اقدامات تحریک‌آمیز و نفرت‌پراکنی پایان دهند.

وی در سخنانی تصریح کرد: در شرایطی که هجمه‌های خشن به قرآن کریم و تحریک احساسات مسلمانان را محکوم می‌کنیم، از سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های غربی می‌خواهیم تا به هر بهانه‌ای از اقدامات تحریک‌آمیز و نفرت‌پراکنی دست بردارند.

عبداللطیف رشید افزود: ما همچنین از شهروندان محترم، نیروهای سیاسی و فعالان مذهبی و اجتماعی خود می‌خواهیم مراقب باشند و وارد طرح فتنه‌ای نشوند که توسط شخصیت‌ها و احزاب خشن و منفور که در کشورهای غربی فعالیت می‌کنند و از قوانین آن‌ها برای اجرای اهداف مشکوک خود علیه عراق و عراقی‌ها سوء استفاده می‌کنند، اجرا می‌شود.

رئیس‌جمهور عراق خاطرنشان کرد: توالی وقایع حاکی از وجود قصدی است که هدف آن تحریک عراقی‌ها و نشان دادن کشور ما به عنوان کشوری ناامن برای مأموریت‌های خارجی و فشار بر اقدامات دیپلماتیک است و به عراقی‌های داخل و خارج از کشور آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد: شهروندان و نیروهای سیاسی در عراق حق دارند خشم خود را ابراز کنند و هرگونه تعرض و تعدی به اعتقادات خود را محکوم کنند، مشروط بر اینکه این امر به کشور و مردم ما آسیبی وارد نکرده و شهروندان ما را در خارج از کشور از خدمات دیپلماتیک و ارتباط با سرزمین مادری خود محروم نکند.

انتهای پیام
captcha