اخراج سفیر؛ درخواست دانشجویان تجمع‌کننده مقابل سفارت سوئد
کد خبر: 4156848
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

اخراج سفیر؛ درخواست دانشجویان تجمع‌کننده مقابل سفارت سوئد

جمعی از دانشجویان انقلابی به همراه اقشار مختلف مردم عصر جمعه در واکنش به اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

تجمع دانشجویان مقابل سفارت سوئد

به گزارش ایکنا، به دنبال تکرار هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد که با مجوز پلیس و انفعال دولت این کشور انجام گرفت، جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های تهران به همراه گروهی از مردم مؤمن و عزادار با تجمع مقابل سفارت این کشور در تهران، انزجار خود را از این اقدام موهن اعلام کردند.

تجمع‌کنندگان ضمن سر دادن شعارهایی در  محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشور و اخراج سفیر این کشور در تهران را خواستار شدند.

دانشجویان با تأکید بر اینکه تکرار این اقدام زشت قابل پذیرش نیست، خواستار ادامه تجمع تا اخراج سفیر سوئد در تهران شدند. با ادامه این تجمع، نماز جماعت مغرب و عشا در محل اقامه شد.

در این مراسم بیانیه‌ای نیز قرائت شد که شرکت کنندگان، اهانت به مقام معظم رهبری علاوه بر هتک حرمت قرآن کریم را سند محکمی دانستند مبنی بر اینکه هر دو در یک مسیر هستند و قرآن، نقشه راه تمدن نوین اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را مشخص می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «باید دانست که هتک حرمت قرآن کریم مقدمه اهانت به مقدسات سایر ادیان الهی است و این یعنی زیر پا گذاشتن تمام اصول انسانی با ادعای آزادی بیان.

دولت سوئد با صدور مجوز قرآن سوزی عَلَم دشمنی با مسلمین را برافراشته است؛ این اهانت برخورد جدی می‌طلبد. امت اسلام در تمام جهان باید موضع خود را نسبت به این حرکت هتاکانه اعلام دارد.

ما جمعی از طلاب، دانشجویان و مردم عهد می‌بندیم تا تا زمان محقق شدن یکی از اتفاقات زیر در مقابل سفارت دولت هتاک سوئد متحصن شویم:

 ۱. اخراج سفیر دولت هتاک و وقیح سوئد در ایران

۲. اعلام فتوای مراجع و زعمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی در باب مهدورالدم خواندن «سیلوان مومیکا» و تمهید مقدمات مرگ او

۳. تحویل «سیلوان مومیکا» به ملل مسلمان برای اجرای حدود و عقاب او

از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان امُ‌القرای جهان اسلام، انتظار می‌رود سفیر سوئد را اخراج و در صورت عدم عذرخواهی و تکرار اهانت، سفارت این کشور را تعطیل کند.

به گزارش ایکنا، امروز نیز بعد از برپایی نماز جمعه در تهران و سایر نقاط کشور، راهپیمایی محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم برگزار شد.

یادآور می‌شود؛ پلیس سوئد روز چهارشنبه، ۲۸ تیر از صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم خبر داد و در پی این تجمع، سلوان مومیکا، تبعه عراقی - سوئدی بار دیگر و با حمایت پلیس سوئد اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان و پرچم عراق در برابر سفارت این کشور در استکهلم کرد که این حرکت با واکنش شدید مردم و دولت عراق روبرو شد و سفارت سوئد در عراق به طور کامل تخلیه و تعطیل شد و دولت عراق نیز سوئد را به قطع روابط تهدید کرده است.

مجتبی برزگری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha