قزوینی‌ها اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند
کد خبر: 4156697
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

قزوینی‌ها اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

مردم همیشه در صحنه قزوین پس از اقامه نماز جمعه امروز، ۳۰ تیرماه طی راهپیمایی هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کردند.

محکومیت اهانت به قرآن کریم

به گزارش ایکنا از قزوین، پس از برپایی نماز عبادی و سیاسی جمعه در قزوین، ظهر امروز، ۳۰ تیرماه راهپیمایی محکومیت حرکات هنجارشکنانه و مذبوحانه تعداد معدودی از عوامل فریب‌خورده در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم با حضور مردم بصیر قزوین برگزار شد.

مردم انقلابی قزوین با حضور در این راهپیمایی ضمن محکومیت این عمل قبیح، به سران کشورهای غربی هشدار دادند که ادامه چنین گستاخی‌های کفرآمیز و نفرت پراکنی‌ها، تاوان سنگینی برای آن‌ها خواهد داشت و برخورد سخت ملت‌های مسلمان با این کشورها و تمامی کشورهای حامی چنین حرکت‌هایی را شاهد خواهند بود.

قزوینی‌ها ضمن در دست داشتن قرآن کریم از تمامی اندیشمندان و مسلمانان جهان دعوت کردند که این حرکت زشت و پلید را محکوم کرده و با حفظ وحدت و انسجام خود و حضور در صحنه، زمینه برخورد با دولت‌های فاسد غربی، برای جلوگیری از تکرار چنین حرکات زشتی را فراهم آورند.

راهپیمایی‌کنندگان قزوینی از نهادهای بین‌المللی جهان اسلام و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی کشور خواستند در این زمینه قاطعانه به پیگیری حقوقی و جرم‌انگاری این اقدامات پرداخته و با کشورهای توهین کننده به ساحت قرآن کریم برخوردهای لازم صورت گیرد.

به گزارش ایکنا، روز پنجشنبه، ۲۹ تیر و برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد. اول بهمن ماه ۱۴۰۱ نیز تعدادی از گروه‌های افراطی در اقدامی هتاکانه اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کردند. سخنگوی پلیس سوئد هم در اقدامی اسلام‌ستیزانه عنوان کرد که به رهبر اسلام ستیز حزب راست‌افراطی استرام کورس دانمارک اجازه داده تا در راهپیمایی مقابل سفارت ترکیه، قرآن را بسوزاند. این اقدام هتاکانه واکنش تند دولت ترکیه را به همراه داشت. این اقدام همچنین واکنش تند جمهوری اسلامی ایران، جهان اسلام و حتی برخی از کشورهای غیرمسلمان را به همراه داشت.

انتهای پیام
captcha