درخواست عمار حکیم از سوئد برای توقف توهین به قرآن / واکنش مقتدی صدر
کد خبر: 4156565
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

درخواست عمار حکیم از سوئد برای توقف توهین به قرآن / واکنش مقتدی صدر

عمار حکیم، رئیس ائتلاف یکپارچه ملی، از مقامات سوئد خواست تا از آتش زدن مجدد قرآن کریم و پرچم عراق جلوگیری و آن را متوقف کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از فرات نیوز، عمار حکیم، رئیس ائتلاف یکپارچه ملی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: بار دیگر، احزاب افراطی در سوئد جرئت کردند با دریافت مجوز از پلیس سوئد از سوی همان شخص افراطی که پیش‌تر یک نسخه از قرآن کریم را سوزانده بود، حرمت دین اسلام را زیر پا بگذارند و عمل شنیع خود را در تجاوز به عقاید مسلمانان تکرار کنند. این شخص اجازه به آتش کشیدن پرچم عراق را نیز در برابر سفارت این کشور در سوئد دریافت کرده، پرچمی که مزین به لفظ جلاله الله است.

وی افزود: ضمن محکومیت شدید این اقدامات و ابراز حیرت خود از موضع دولت سوئد به ویژه پس از واکنش‌های گسترده بین‌المللی در رد چنین اقداماتی، از مقامات ذی‌ربط در پادشاهی می‌خواهیم که از این گونه رفتارها که ناقض قوانین بین‌المللی است، جلوگیری کنند.

حکیم نسبت به تلاش برخی از بدخواهان برای گسترش روحیه نفرت در بین مردم جهان، هشدار داد.

وی جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی را برای مقابله با این تصور غلط از آزادی بیان فراخواند و خواستار محکومیت این اقدام از طریق مسالمت‌آمیز منطبق با رویکرد قرآن کریم شد.

مقتدی صدر: در انتظار پاسخ رسمی سوئد برای مجوز آتش زدن پرچم عراق هستیم

خبر دیگر حاکی است، رهبر جنبش صدر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «منتظر پاسخ رسمی مقامات سوئد در  مورد ارایه مجوز  آتش زدن پرچم عراق هستم.»

در بیانیه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق که در توئیتر منتشر شده، آمده است:  بعد از این که دولت سوئد دشمنی خود را با اسلام و کتاب مقدس آن (قرآن) به طور علنی اعلام کرد، این بار خط قرمز دیپلماسی و عرف سیاسی را زیر پا گذاشته و با عطای مجوز برای آتش زدن پرچم عراق، دشمنی خود را با این کشور رسما اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: من قبل از هر اقدامی، منتظر پاسخ قاطع و در خور و به طور رسمی مقامات سوئد می‌مانم. تا آنجا که من می‌دانم اگر پرچم عراق سوزانده شود بغداد نباید تنها به محکوم کردن این کار اکتفا کند که نشانه ضعف و سستی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما درباره سوزاندن مجدد قرآن کریم باید بگویم که راه مقابله با آن، سوزاندن تورات و انجیل نیست. بر همه مسلمانان واجب است به نصرت و یاری کتاب مقدس آسمانی بشتابند، در غیر این صورت عواقب توصیف ناپذیر برای ما رقم خواهد خورد.

صدر در پایان بیانیه خود تأکید کرد که پرچم عراق نیز خط قرمز ماست.

به دنبال اقدام پلیس سوئد جهت صدور مجوز جدید تجمع برای روز پنجشنبه (امروز) در برابر سفارت عراق در استکهلم که گفته می‌شود طی آن قرار است قرآن کریم و پرچم عراق آتش زده شود، سفارت سوئد در بغداد سحرگاه امروز از سوی تظاهرکنندگان خشمگین به آتش کشیده شد.

انتهای پیام
captcha