حمله معترضان عراقی به سفارت سوئد در بغداد + فیلم
کد خبر: 4156501
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
در محکومیت تکرار قرآن‌‌سوزی انجام شد؛

حمله معترضان عراقی به سفارت سوئد در بغداد + فیلم

معترضان خشمگین عراقی در واکنش به تصمیم برای آتش زدن دوباره یک نسخه از قرآن کریم در سوئد، در ساعات اولیه روز پنجشنبه به سفارت سوئد در بغداد یورش برده و از دیوارهای آن بالا رفتند و آن را به آتش کشیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، این اقدام در اعتراض به تجمعی صورت می‌گیرد که قرار است امروز ظهر به وقت محلی در سوئد در مقابل سفارت عراق برگزار شود و سازمان دهنده آن قصد دارد بار دیگر یک نسخه از قرآن کریم را بسوزاند.

حمله معترضان عراقی به سفارت سوئد در بغداد + فیلم

تظاهرات‌کنندگان تصمیم مقامات سوئدی مبنی بر اجازه تظاهرات امروز پنجشنبه در مقابل سفارت عراق در استکهلم را محکوم کردند؛ که طی آن یک نسخه از قرآن کریم سوزانده می‌شود.

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به این حادثه گفت که عراق «به شدت حادثه آتش زدن سفارت پادشاهی سوئد در بغداد» را محکوم می‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود که دولت به مقامات امنیتی دستور داده است تا تحقیقات فوری را برای کشف شرایط این رویداد و بازخواست عاملان آن انجام دهند.

به نوبه خود، وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد که کارکنان سفارت این کشور در بغداد، پایتخت عراق، پس از حمله به سفارت و آتش زدن آن در اعتراض به احتمال سوزاندن قرآن امروز در سوئد، در سلامت به سر می‌برند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه سوئد به رویترز گفته است که مقامات عراقی مسئولیت حفاظت از نمایندگی‌ها و کارکنان دیپلماتیک را بر عهده دارند.

بر اساس آنچه پلیس و رسانه‌های محلی دیروز چهارشنبه گزارش دادند، پلیس سوئد اجازه داده است امروز تجمعی در مقابل سفارت عراق در استکهلم برگزار شود که طی آن یک نسخه از قرآن مجید و پرچم عراق به آتش کشیده می‌شود.

سازمان دهنده این اعتراض سلوان مومیکا، 37 ساله، همان فردی است که نسخه‌ای از قرآن کریم را در ماه گذشته و در برابر مسجدی در استکهلم به آتش کشید.

پلیس سوئد تأکید کرده است: این مجوز بر اساس یک درخواست رسمی برای سوزاندن کتب مذهبی اعطا نشده است، بلکه بر اساس درخواست برگزاری یک گردهمایی عمومی صادر شده که طی آن یک «عقیده» بر اساس حق آزادی تجمع در قانون اساسی بیان می‌شود.

هتک حرمت قرآن کریم در سوئد که میزبان بیش از 600 هزار مسلمان است، خشم مسلمانان جهان را برانگیخته و بسیاری خواهان تحریم کالاهای سوئدی از جانب کشورهای اسلامی شده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha