گفت‌وگوی عراق و سوئد درباره مقابله با بی‌احترامی به مقدسات
کد خبر: 4156447
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

گفت‌وگوی عراق و سوئد درباره مقابله با بی‌احترامی به مقدسات

مقامات دو کشور عراق و سوئد درباره راه‌های رسیدگی به تخلفات مربوط به بی‌احترامی به مقدسات بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه الموازین، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که وزیر خارجه عراق با همتای سوئدی خود درباره ضرورت جلوگیری از تکرار اقدامات صورت گرفته در جهت بی احترامی و توهین به اسلام و قرآن کریم گفت‌وگو کرده است.

الصحاف گفت: فؤاد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه امروز در تماس تلفنی با توبیاس بیلستروم همتای سوئدی خود درباره  تهدید به تکرار قرآن‌سوزی توسط فردی که پیشتر این کار کرده بود، گفت‌وگو کرده است.

عامل قرآن‌سوزی مدعی شده بود که قصد دارد تا روز پنجشنبه به همراه یک عراقی دیگر در برابر سفارت عراق در استکهلم، قرآنی را آتش بزند.

وزیر خارجه عراق با تأکید بر جدی بودن این مواضع و تکرار آن که نشان‌دهنده اقدام نظام‌مند است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در قلب بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان ریشه دوانده است.

وی از دولت سوئد خواست تا از تکرار این اعمال توهین‌آمیز و مکرر علیه اسلام و قرآن کریم جلوگیری کند و با این اقدامات تحریک‌آمیز که باعث تحریک خشونت و تقویت نفرت‌پرکنی، نژادپرستی و افراط‌گرایی می‌شود، مقابله کند.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اهمیت احترام به آزادی بیان مطابق با موازین قانونی و اینکه این آزادی نباید توهین به مذاهب و آزادی عقیده باشد، بر تصمیم دولت و مردم عراق به حفاظت از امنیت و ایمنی نمایندگی‌های دیپلماتیک مستقر بغداد، از جمله نمایندگی سوئد تأکید کرد.

وزیر امور خارجه سوئد با محکومیت اقدام صورت گرفته در کشورش، تأکید کرد که دولت سوئد به شدت این اقدامات ضد اسلامی را رد می‌کند و به هیچ وجه از دیدگاه‌های ضد اسلامی ابراز شده توسط فرد مورد نظر در ماجرای هتک حرمت قرآن در  این کشور حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha