جمعه‌های قرآنی مصر در پاسخ به هتاکان حرمت کتاب خدا
کد خبر: 4155982
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

جمعه‌های قرآنی مصر در پاسخ به هتاکان حرمت کتاب خدا

وزارت اوقاف مصر اعلام کرد که بنا به تقاضای گسترده مردم محافل جمعه قرآنی در مساجد جامع سراسر این کشور و در پاسخ به هتک حرمت‌ها به ساحت مقدس کتاب خدا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، وزارت اوقاف مصر اعلام کرد که در راستای اهتمام این وزارتخانه به برپایی محافل قرآن کریم در مساجد سراسر این کشور و به درخواست بسیاری از مردم محافل جمعه قرآنی برگزار می‌کند.

قرار است این طرح از جمعه بیست و یکم جولای 2023  هر هفته جمعه‌ها بلافاصله پس از اقامه نماز جمعه در مساجد جامع شهرهای سراسر مصر به اجرا درآید.

وزارت اوقاف مصر گفته است که محفل عمومی قرآن کریم در مساجد مصر که روز جمعه چهاردهم جولای 2023 پس از نماز عصر در پاسخ به هتک حرمت‌ها به کتاب خدا، مورد استقبال گسترده نمازگزاران و حاضران در مسجد قرار گرفت، از همین رو بنا شد که محافل جمعه قرآنی از این پس با هدف تدبر در آیات قرآن کریم و درک معانی آن برگزار شود.

این وزارتخانه گفت که در جمعه گذشته دو هزار و 451 محفل قرآنی در مساجد شهرهای مختلف این کشور و با حضور بیش از پنجاه هزار نفر از دوستداران کتاب خدا برگزار شد.

وزارت اوقاف مصر در واکنش به قرآن‌سوزی در سوئد و به منظور برجسته‌سازی لزوم رعایت حرمت کتاب خدا، این هفته را هم هفته قرآنی در سراسر مصر اعلام کرده و ویژه برنامه‌های قرآنی برای مساجد به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام
captcha