حمایت پیروان ادیان استرالیا از پیشنهاد قانون مقابله با توهین به مقدسات دینی
کد خبر: 4155670
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

حمایت پیروان ادیان استرالیا از پیشنهاد قانون مقابله با توهین به مقدسات دینی

مسلمانان، هندوها و پیروان آیین سیک در استرالیا از ارائه لایحه جرم‌انگاری توهین به مقدسات دینی در ایالت نیوساوث ولز این کشور استقبال کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از اس بی اس، جوامع هندو، سیک و مسلمان از قانون پیشنهادی ایالت نیوساوث ولز علیه توهین مذهبی حمایت می‌کنند.
پیروان ادیان اقلیت نیو ساوث ولز اعلام کردند که این لایحه مدت‌هاست که آماده است و از اعضای جامعه آنها در برابر توهین و آزار مذهبی محافظت می‌کند.

ایالت نیوساوث ولز لایحه اصلاحیه ضد تبعیض (توهین مذهبی) 2023 را به پارلمان ایالتی ارائه کرده است. این لایحه پیشنهادی، تحریک نفرت، تحقیر شدید، یا تمسخر اشخاص یا گروه‌ها به خاطر اعتقاد مذهبی را غیرقانونی می‌داند.

راویندرجیت سینگ، رئیس سابق انجمن سیک‌های استرالیا، گفت که حزب کارگر قول داده است که لایحه توهین مذهبی را در 100 روز اول پس از انتخاب شدن به قدرت ارائه کند. سینگ به SBS گفت: حوادث زیادی علیه سیک‌های عمامه‌دار، زنان مسلمان با حجاب و زنان هندو  به دلایل مذهبی رخ داده است. سینگ افزود: ما امیدواریم این لایحه، آزار و اذیت و حوادث توهین عمومی را کاهش دهد.

سوریندر جین، معاون ملی شورای هندوهای استرالیا هم گفت که آنها کاملاً از این لایحه حمایت می‌کنند، زیرا این لایحه توهین به فعالیت‌های مذهبی آنها را جرمی قابل مجازات می‌داند.

استیو کامپر، وزیر چندفرهنگی نیوساوث ولز گفت که پیروان ادیان یهودی، مسلمان، هندو و سیک نگرانی‌هایی  در مورد سطوح رو به رشد عدم تحمل نسبت به اعضای جوامع خود دارند.

شراره عطایی، مدیر اجرایی سازمان ثبت اسلام‌هراسی استرالیا هم اعلام کرد که گزارش‌های اسلام‌هراسی در استرالیا در حال افزایش است و حفاظت قانونی از پیروان ادیان بسیار مورد نیاز است. عطایی گفت: ما فکر می‌کنیم این لایحه می‌تواند به کاهش موارد اهانت به دین کمک کند  و فراتر از آن، این پیام قوی را ارسال می‌کند که اهانت به ادیان غیرقابل قبول است و تحمل نخواهد شد.

او افزود: جامعه مسلمان به ویژه آسیب‌پذیر است زیرا بسیاری از زنان مسلمان حجاب دارند و متأسفانه اسلام‌هراسی به طور ناعادلانه بر زنان تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha