استقبال از تصمیم سازمان ملل در محکومیت قرآن‌سوزی
کد خبر: 4154947
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

استقبال از تصمیم سازمان ملل در محکومیت قرآن‌سوزی

سازمان کنفرانس اسلامی، عربستان و امارات از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل در تصویب قطعنامه این شورا در محکومیت هتک حرمت به کتب مقدس و عدم رواداری مذهبی استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سی ان ان عربی، سازمان کنفرانس اسلامی از تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به منظور تقویت تلاش‌های جمعی برای رد هتک حرمت به کتب مقدس و عدم رواداری مذهبی استقبال کرد.

قطعنامه «مبارزه با نفرت مذهبی که به منزله تحریک به تبعیض، خصومت یا خشونت است» در پنجاه‌و‌سومین اجلاس شورای حقوق بشر به درخواست گروه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در ژنو به تصویب رسید.

این تصمیم در واکنش به اقدام تحریک‌آمیز هتک حرمت به قرآن کریم در تعدادی از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها اتخاذ شد.

عربستان سعودی نیز با صدور بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده، تأکید کرد: این اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل که پس از درخواست شماری از کشورهای اسلامی صورت گرفت، تجسمی از اصول احترام به ادیان و فرهنگ‌های مختلف و همچنین ارتقای ارزش‌های انسانی است که در قوانین بین‌المللی تضمین شده است.

عربستان سعودی در این بیانیه تصریح کرد: به تلاش‌های خود در حمایت از گفت‌وگو، مدارا و میانه‌روی ادامه خواهد داد و تمامی اقدامات مخربی را که به دنبال گسترش نفرت و افراط‌گرایی است، محکوم خواهد کرد.

شورای حقوق بشر روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن هرگونه حمایت یا نمایش نفرت مذهبی، از جمله هتک حرمت عمومی به قرآن کریم را محکوم و قویاً رد می‌کند.

این شورا با 28 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع قطعنامه‌ای را با عنوان «مبارزه با نفرت مذهبی که به منزله تحریک به تبعیض، خصومت یا خشونت است» تصویب کرد.

امارات متحده عربی نیز از این اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل برای مبارزه با نفرت مذهبی که به منزله تحریک تبعیض، خصومت یا خشونت است، استقبال کرد و بر لزوم احترام به مذاهب، مدارا و همزیستی مسالمت‌آمیز به عنوان اصولی مؤثرترین مسیر به سوی سعادت، پیشرفت و همزیستی تأکید کرد.

محکومیت قرآن‌سوزی در مجلس کویت 

مجلس کویت روز پنجشنبه، سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد. این اقدام در پی درخواست بررسی حادثه قرآن‌سوزی در جلسه چهارشنبه این پارلمان صورت گرفت.

مجلس کویت با انتشار بیانیه‌ای اقدام یک افراط‌گرا در سوئد مبنی بر سوزاندن قرآن کریم را به شدت محکوم و آن را اقدامی توصیف کرد که احساسات مسلمانان در سراسر جهان را خدشه‌دار می‌کند. 

مجلس کویت از دولت‌ها و مجالس دیگر کشورها به صراحت خواست تا با مواضع قاطع و رسمی این اقدام را محکوم کرده و با اتخاذ تدابیر فوری و سختگیرانه مانع تکرار این حادثه در آینده شوند.

این مجلس همچنین از اقدامات دیپلماتیک دولت این کشور در مجامع بین‌المللی که با هدف محکومیت این حادثه و همچنین جرم انگاری این اقدم ننگین صورت گرفته است، به شدت حمایت کرد.

انتهای پیام
captcha