طالبان: امنیت عزاداران حسینی در ماه محرم تأمین می‌شود + فیلم
کد خبر: 4154870
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰

طالبان: امنیت عزاداران حسینی در ماه محرم تأمین می‌شود + فیلم

سخنگوی طالبان اعلام کرد: نیروهای امارت اسلامی برای تأمین امنیت «ایام محرم» شب و روز تلاش می‌کنند، تا این مراسم مانند سال گذشته بدون هیچ واقعه ناگوار سپری شود و شهروندان کشور در فضایی امن مراسم محرم را برگزار کنند.




به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه، 21 تیر در گفت‌وگو با رسانه‌ها ابراز اطمینان داد که نیروهای امنیتی امارت اسلامی برای تأمین امنیت مراسم محرم شب و روز تلاش می‌کنند، تا شهروندان در فضایی امن این مراسم را برگزار کنند.

او افزود: نیروهای امنیتی امارت اسلامی برای تأمین امنیت محرم، مانند دو سال گذشته پلان‌های خوبی را روی دست گرفته‌اند که هیچ واقعه امنیتی در این مراسم رخ ندهد.

در همین حال نعمت الله الکوزی، کارشناس امور نظامی گفت: نیروهای امنیتی امارت اسلامی در مقابل گروه‌های تروریستی به‌خصوص داعش در شب و روزهای محرم هوشیارانه عمل کنند، زیرا این گروه‌ها از روش‌های مختلف برای ناامن ساختن و به خاک خون کشانیدن مردم استفاده می کند.

او علاوه کرد که شبکه‌های تروریستی توان مقابله رو در رو را با نیروهای امنیتی ندارند، از جهت برای بد نام کردن حکومت موجود در افغانستان و ایجاد ترس و وحشت در جامعه دست به حملات انتحاری و انفجاری می‌زنند.

الکوزی، خاطرنشان کرد: هرچند با روی کار آمدن طالبان، گروه‌های تروریستی به‌خصوص داعش از سوی نیروهای امنیتی امارت اسلامی به شدت سرکوب شدند، اما استخبارات برخی کشورها با استفاده از گروه‌های تروریستی می‌خواهند حملات انتحاری و انفجار را در روزهای محرم انجام دهند.

این کارشناس امور نظامی تأکید کرد که تعدادی کشورها منافع‌شان با جنگ در افغانستان گره خورده است از این رو می‌خواهند با حمایت گروه‌های تروریستی به مسایل قومی و مذهبی در افغانستان دامن بزنند.

او تصریح کرد: شهروندان به‌خصوص کسانی که مراسم محرم را برگزار می‌کنند، باید در تأمین امنیت با نیروهای امنیتی همکاری جدی داشته باشند، چون بدون همکاری شهروندان تأمین کامل امنیت بسیار دشوار خواهد بود.

الکوزی، با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان شهروندان در هر ماه شاهد یک حمله انتحاری و انفجاری گروه‌های تروریستی در بخش‌هایی از کابل و دیگر شهرهای کشور بودند تصریح کرد که اکنون حملات انتحاری و انفجاری ۹۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام
captcha