حمایت غرب از قرآن‌سوزی جبهه مدافعان ارزش‌ها و مقدسات را متحد کرد + صوت
کد خبر: 4154623
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
سید کمال‌الدین سجادی:

حمایت غرب از قرآن‌سوزی جبهه مدافعان ارزش‌ها و مقدسات را متحد کرد + صوت

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر آثار معکوس اسلام‌هراسی در غرب گفت: قرآن‌سوزی اخیر در سوئد نه فقط اتحاد و همگرایی جامعه جهانی مسلمانان را بیشتر کرد بلکه منجر به شکل‌گیری یک جبهه گسترده مدافعان ارزش‌ها و مقدسات دینی در مقابل غرب شده است.

سید کمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری

سید کمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و سفیر پیشین کشورمان در فیلیپین و ویتنام، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ضرورت توجه ویژه به ابعاد قرآن‌سوزی اخیر در سوئد با توجه به مجوز دولت سوئد به فرد هتاک گفت: علت اصلی این اتفاق موفقیت‌ها و دستاوردهای ایران و سایر کشورهای اسلامی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی است که قابلیت الگو شدن اسلام را بر خلاف تبلیغات غرب افزایش داده است. این باعث هراس کشورهای غربی از رشد اسلام و افزایش گرایش مردم این کشورها به اسلام شده و آمارها حکایت دارد روند رشد جمعیت مسلمانان در برخی کشورهای اروپایی به گونه‌ای است که تا دهه‌های آینده مسلمانان به پرجمعیت‌ترین بخش این کشورها تبدیل خواهند شد. 

وی افزود: این رشد بی‌سابقه موجب شده که مقامات غربی در راستای سیاست اسلام‌هراسی به این اقدامات مذبوحانه دست بزنند تا به زعم خود با ارائه تصویری مخدوش و منفی از اسلام روند رو به رشد گرایش به اسلام را در غرب متوقف کرده و حامیان و جریان‌های ضد اسلامی را تقویت کنند.


بیشتر بخوانید:


سجادی با بیان اینکه غرب در زمینه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی به مثابه یک کل یکپارچه است، گفت: در این رابطه تفاوتی میان سوئد و سایر کشورهای اروپایی وجود ندارد و کلیت غرب در چند سال اخیر به طور آشکار و عملی به مقابله با قرآن، پیامبر اکرم(ص)‌ و آموزه‌های اسلامی پرداخته اما این مقابله را در پوشش مفاهیم متعالی مانند حقوق بشر و آزادی بیان انجام می‌دهند تا به تصور خود ذات و ماهیت ضد اسلامی خود را پنهان کنند. 

قرآن‌سوزی؛ توهین به تمام ادیان الهی 

وی ادامه داد: این در حالی است که آنها علیرغم چنین ادعاهای گزافی، برای مسلمانان حق آزادی بیان چندانی در قیاس با توهین‌کنندگان به اسلام قائل نیستند و به حقوق انسانی مسلمانان که یکی از آنها احترام به عقاید و ارزش‌های دینی است اهمیتی نمی‌دهند و این نشانه دروغین بودن ادعای غرب در حمایت از حقوق بشر و حق آزادی بیان است. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: اگر مقامات غربی منصفانه و به دور از تعصب بیندیشند، به خوبی می‌فهمند که قرآن تنها کتاب آسمانی مسلمانان نیست بلکه تکمیل‌کننده کتب آسمانی قبلی است و این کتاب با احترام بالا از سایر پیامبران به ویژه حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) یاد کرده است. لذا قرآن‌سوزی توهین به همه ادیان الهی و پیروان این ادیان است و از این منظر یک اقدام ضد حقوق بشر و مصداق نفرت‌پراکنی است.   

آثار معکوس اسلام‌هراسی در غرب 

وی با اشاره آثار معکوس اسلام‌هراسی در غرب گفت: ذهن‌های کنجکاو بخشی از مردم در کشورهای اروپایی و آمریکایی اتفاقا وقتی این هجمه‌ها و اهانت‌ها را به اسلام می‌بینند، بیش از قبل برای آشنایی با این کتاب مقدس و آموزه‌های آن ترغیب می‌شوند تا بدانند واقعیت این کتاب و آیات آن چیست و این خود زمینه رشد بیشتر جمعیت مسلمانان را در غرب موجب می‌شود و غرب ناخواسته و از روی جهل و حماقت در حال کمک به این اتفاق و تسریع این روند و بالعکس موجب افزایش نفرت از غرب و افشا شدن دروغ‌های مقامات غربی است.      

سجادی با بی‌نتیجه توصیف کردن چنین اهانت‌هایی گفت: علاوه بر این، حتی منافع اقتصادی کشورهای غربی حامی اسلام‌ستیزی و قرآن‌سوزی به خطر می‌افتد، چنان که برخی مسلمانان و کشورهای اسلامی کالاهای سوئدی را تحریم کردند و این می‌تواند درس بزرگی برای غربی‌‌ها باشد. کما اینکه این برخوردها و واکنش‌های مؤثر جهان اسلام، دولت سوئد را تا حدی وادار به عقب‌نشینی کرد، هر چند اصلا کافی نیست و این فشارها تا رسیدن به یک نتیجه مشخص که ممنوعیت قانونی توهین به ادیان و اعتقادات دینی و مجازات توهین‌کنندگان است، ادامه پیدا کند. 

وظایف دولت‌های اسلامی

سفیر پیشین کشورمان در فیلیپین و ویتنام با اشاره به اعتراضات خودجوش و گسترده مسلمانان در سوئد و کشورهای اسلامی گفت: این امر نافی وظایف دولت‌های اسلامی نیست و تشکیل جلسه سازمان همکاری اسلامی و احضار سفیر یا کاردار سوئد در کشورهای اسلامی جزو اقدامات اولیه و بدیهی است. همچنین لازم است سفرای همه کشورهای اسلامی به صورت انفرادی و جمعی نامه‌های مکتوب اعتراضی را به مجامع حقوقی بین‌المللی ارسال کنند تا همه اذهان و توجهات را به این اتفاق جلب کرده و حساسیت‌ها را نسبت به اهمیت این مسئله افزایش داده و تنویر افکار عمومی را انجام دهند. 

وی تأکید کرد: در این راستا همچنین باید از ظرفیت پیروان و رهبران سایر ادیان الهی در سطح جهان برای مقابله با اصل توهین به اعتقادات و مقدسات دینی در قالب برپایی همایش‌ها و تجمعات به بهترین نحو استفاده کرد و یک وحدت بین‌الادیانی را به نمایش گذاشت.

افزایش وحدت جامعه جهانی مسلمانان

سجادی با اشاره به تأثیر قرآن‌سوزی‌ها و هتاکی‌ها به مقدسات اسلامی بر افزایش همگرایی و انسجام جامعه جهانی مسلمانان در مقابل جبهه ضد اسلامی غرب گفت: مسلمانان جهان و گروه‌های مختلف اسلامی علیرغم برخی اختلافات مذهبی و سیاسی، در محوریت قرآن و پیامبر اکرم (ص) هیچ اختلاف نظری نداشته و این دو مؤ‌لفه نقاط اشتراک قطعی همه آنها است و لذا همه گروه‌های اسلامی و مسلمانان به این هتاکی اعتراض کردند و در این موضوع «عدو سبب خیر شد». 

کد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: این اتفاق از سوی دیگر نه تنها موجب وحدت مسلمانان ‌شد بلکه  زمینه اتحاد و همدلی پیروان سایر ادیان الهی و حتی آزادگان و عدالت‌طلبان جهان را با مسلمانان فراهم ‌کرد و لذا این توهین‌ها هیچ‌گاه به نفع غربی‌ها نخواهد بود زیرا منجر به شکل‌گیری یک جبهه گسترده مدافعان ارزش‌ها و مقدسات دینی در مقابل غرب در سراسر جهان می‌شود.

قرآن‌سوزی؛ نماد انحطاط لیبرال دموکراسی

سجادی در پایان بروز مکرر اتفاقاتی مانند قرآن‌سوزی و توهین به پیامبر اکرم(ص) را در غرب از نشانه‌های تهی شدن فرهنگ لیبرال دموکراسی از محتوا و معنا دانست و گفت: غرب امروز به واقع با بحران معنویت و اخلاق درگیر است و جاهلیت مدرن و فرهنگ منحط غیر الهی و مادی بر تمدن و فرهنگ غربی مسلط شده است و این نشانه دست کاملا خالی غرب در حوزه منطق، استدلال و عقلانیت در مقابله با اسلام است و به همین دلیل است که حتی برخی افراد در غرب که به اسلام و قرآن توهین کردند، بعدا با مطالعه قرآن و آشنایی با اسلام مسلمان شدند و لذا این توهین‌ها به اسلام هم بیش از همیشه ماهیت شیطانی آنها را برای همه جهانیان به ویژه مسلمانان افشا می‌کند و هم دست برتر فرهنگ اسلامی و قدرت منطق و عقلانیت اسلام را در مقابل فرهنگ پوچ غربی نشان می‌دهد.   

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha